Od 24 stycznia NFZ ogranicza przyjęcia interesantów w oddziałach

Autor: oprac. JPP • Źródło: NFZ24 stycznia 2022 07:25

Od 24 stycznia w związku z rosnącą liczbą zakażeń koronawirusem NFZ ogranicza przyjęcia interesantów w swoich oddziałach. Kontakt z Narodowym Funduszem Zdrowia będzie możliwy dostępna w formie telefonicznej, mailowej, a osobiście, wyłącznie po wcześniejszym, telefonicznym umówieniu wizyty

Od 24 stycznia NFZ ogranicza przyjęcia interesantów w oddziałach
Od 24 stycznia NFZ ogranicza przyjęcia interesantów w oddziałach Fot. PTWP

 

Od 24 stycznia NFZ ogranicza przyjęcia interesantów w oddziałach

- W trosce o bezpieczeństwo naszych klientów zmieniamy sposób obsługi bezpośredniej od 24 stycznia 2022 r. do odwołania. Obsługa będzie dostępna zarówno w formie telefonicznej, mailowej oraz stacjonarnej, po wcześniejszym umówieniu wizyty. Nowością będzie usługa e-doradcy NFZ, którą wkrótce uruchomimy – poinformował NFZ.

Jak informuje Narodowy Fundusz Zdrowia wizyty stacjonarne w NFZ „będą realizowane tylko w sprawach wymagających osobistej obecności”.

- O tym czy będzie taka konieczność poinformuje Cię doradca w trakcie kontaktu telefonicznego lub mailem – czytamy na stronie Funduszu.

Nie wiadomo, kiedy zacznie działać usługa e-doradca, natomiast wiadomo jak ma działać.

-  Jeśli Twoja sprawa nie wymaga wizyty osobistej w naszej placówce, już wkrótce będzie można skorzystać, bez wychodzenia z domu, z naszej nowej usługi e-doradca. Podczas wideo-spotkania e-doradca, czyli pracownik oddziału wojewódzkiego NFZ, nie weryfikuje tożsamości klienta, nie zbiera żadnych danych osobowych oraz nie udziela informacji dotyczących spraw indywidulnych klienta. Jeśli w trakcie wideo-spotkania okaże się, że Twoja sprawa wymaga osobistej obecności w naszej placówce, e-doradca poinformuje Cię o tym i zapisze na taką wizytę. E-doradca poinformuje Cię jakie dokumenty czy dane będą potrzebne podczas stacjonarnej wizyty w oddziale wojewódzkim NFZ – czytamy w komunikacie.

Jak skontaktować się z NFZ?

NFZ zachęca również do korzystania z infolinii. To Telefoniczna Informacja Pacjenta (TIP) oraz Infolinia Narodowego Programu Szczepień.

TIP jest dostępna bezpłatnie i całodobowo pod numerem 800190590.

- Konsultanci TIP udzielą niezbędnych informacji dotyczących systemu opieki zdrowotnej, wskażą jak załatwić sprawę oraz poinformują o tematach związanych z pandemią COVID-19 - precyzuje NFZ.

Z kolei infolinii Narodowego Programu Szczepień można skorzystać, jeśli szukamy informacji dotyczących szczepień przeciw COVID-19. Infolinia działa pod numerem 989.Połączenie jest bezpłatne, a infolinia jest dostępna całodobowo.

 

Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum