Techniczne problemy przy skanowaniu leków. Konieczna ręczna weryfikacja opakowania

Autor: oprac. JKB • Źródło: KOWAL, Rynek Zdrowia18 sierpnia 2022 13:30

Krajowa Organizacja Weryfikacji Autentyczności Leków (KOWAL) poinformowała o napływających zgłoszeniach w sprawie problemów technicznych przy skanowaniu opakowań leków. Organizacja przedstawiła najskuteczniejszy schemat postępowania w takich przypadkach.

Techniczne problemy przy skanowaniu leków. Konieczna ręczna weryfikacja opakowania
W przypadku problemów ze skanowaniem konieczne jest ręczne wprowadzenie danych. Fot. AdobeStock
  • Krajowa Organizacja Weryfikacji Autentyczności Leków regularnie otrzymuje informacje w sprawie pojawiania się komunikatu związanego z m.in. błędnym schematem XML
  • Organizacja zaznacza przy tym, że system PLMVS (Europejski System Weryfikacji Autentyczności Leków) nie może zweryfikować autentyczności danego opakowania z powodu nieprawidłowej struktury danych z kodu 2D
  • Jak sugeruje KOWAL, najlepszym krokiem do naprawienia tego błędu jest przeprowadzenie ręcznej weryfikacji danego opakowania

Problemy przy skanowaniu leków

Do Krajowej Organizacji Weryfikacji Autentyczności Leków napływają zgłoszenia w sprawie występującego problemu przy skanowaniu opakowania. Błąd wskazuje na pojawienie się komunikatu "wystąpienie problemu przy próbie połączenia z NMVS".

Z kolei w szczegółach informacji można przeczytać, że system PLMVS nie może zweryfikować autentyczności danego opakowania z powodu nieprawidłowej struktury danych z kodu 2D. Organizacja podkreśla, że powody mogą być różne:

  • usterka skanera, źle odczytującego kod 2D,
  • błąd po stronie podmiotu odpowiedzialnego, który nieprawidłowo je nadrukował.

Jak zareagować w razie problemów?

KOWAL sugeruje, że jednym z pomocnych rozwiązań może być przeprowadzenie ręcznej weryfikacji danego opakowania, ale nie przez skanowanie kodu 2D, za to poprzez wpisanie czterech danych z opakowania:

  • PC – kodu produktu,
  • Batch - partii,
  • EXP – daty ważności (w formacie RRMMDD),
  • SN – numeru seryjnego.

- Opcja ręcznego wprowadzenia danych jest dostępna na stronie Graficznego Interfejsu Użytkownika, po zalogowaniu się, podając LOGIN i aktualne hasło, w zakładce Numery Seryjne, po wybraniu procesu Weryfikuj/Wycofaj pojedyncze opakowanie (bez słowa manualnie!) - czytamy.

Organizacja wyjaśnia także, że pojawienie się komunikatu "403 Forbidden" może świadczyć o braku importu certyfikatu na danym komputerze albo korzystanie z przeglądarki internetowej, która go blokuje.

Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum