W tych przypadkach recepty nie uda się zrealizować. Weszły ważne zmiany dla aptek

Autor: oprac. JPP • Źródło: Centrum e-Zdrowia04 grudnia 2022 11:00

Od 1 grudnia w aptece nie będzie można zrealizować recept, jeśli w Centrum Wykazie Pracowników Medycznych nie ma numeru PWZ farmaceuty, albo numer ten nie jest aktywny.

W tych przypadkach recepty nie uda się zrealizować. Weszły ważne zmiany dla aptek
W tych dwóch przypadkach recepty nie uda się zrealizować. Weszły ważne zmiany dla aptek Fot. AdobeStock

 

W tych dwóch przypadkach recepty nie uda się zrealizować. Weszły ważne zmiany dla aptek

Centrum e-Zdrowia poinformowało, że zgodnie z zapowiedziami zmieniono tryb dwóch reguł walidacyjnych dla aptek, związanych z realizacją recept. Obie zostały przełączone z trybu ostrzeżenia w tryb błąd. 

Chodzi o reguły:

  • REG.WER.301 Czy NPWZ wystawcy dokumentu jest w CWPM
  • REG.WER.2029 Czy NPWZ farmaceuty wystawiającego dokument realizacji jest aktywnym numerem w CWPM

Pierwsza reguła sprawdza, czy numer NPWZ farmaceuty w ogóle istnieje w Centralnym Wykazie Pracowników Medycznych (CWPM). Druga  - czy numer NPWZ farmaceuty jest aktywny w Centralnym Wykazie Pracowników Medycznych (CWPM).

- Farmaceuta wystawiający dokument realizacji musi mieć aktywne prawo wykonywania zawodu na datę wystawienia dokumentu (NPWZ z dokumentu występuje w CWPM i jest aktywne) - przypomina CeZ. W innym przypadku recepty nie uda się zrealizować.

CeZ przypomina, że jeśli w systemie pojawi się błąd, należy sprawdzić, czy numer NPWZ jest wpisany prawidłowo.

- W szczególności, czy wpisano numer NPWZ (a nie PESEL), czy przed i po numerze nie ma zbędnych znaków. Powodem może być również nieprawidłowy wpis w OIA (brak informacji o numerze PESEL), lub nieważność NPWZ - wskazano w komunikacie.







 

Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

    Najnowsze