Warszawa: ruszyła kampania "Wszyscy jesteśmy nienormalni"

Autor: PAP/Rynek Zdrowia • • 01 grudnia 2009 16:32

Kampania "Wszyscy jesteśmy nienormalni" ma za zadanie zmienić stosunek Polaków do osób niepełnosprawnych umysłowo.

Przedstawiciele fundacji „Jaś i Małgosia”, która jest organizatorem kampanii, zaapelowali też do polityków o wzięcie udziału w sesji fotograficznej z niepełnosprawnymi umysłowo dziećmi.

W ramach akcji w największych polskich miastach w grudniu pojawią się billboardy i wielkoformatowe reklamy, na których będzie można zobaczyć zdjęcia dwóch dziewczynek z zespołem Downa obok zdjęć osób zdrowych, ale pokazanych w „zwariowany” sposób. Ponad 500 razy w kilku kanałach wyemitowane zostaną też spoty telewizyjne.

– Kampania ma trafić do polskiego społeczeństwa, które jest bardziej otwarte na osoby niepełnosprawne niż kiedyś, ale wciąż bardzo łatwo osądza i ocenia ludzi. Bardzo łatwo jest o kimś powiedzieć, że jest nienormalny czy głupi – powiedział agencji prezes fundacji Marcin Krzyżanowski, którego na plakatach i w spotach telewizyjnych będzie można zobaczyć, jako policjanta z zabawkową bronią.

Akcja ma udowodnić, że każdemu z nas czasami „odbija”, a Polacy powinni spojrzeć na swoje dziwactwa i zrozumieć, że nie różnią się tak bardzo od osób upośledzonych umysłowo.

– Nasza kampania nastawiona jest głównie na to, żeby powiedzieć ludziom, że nie wolno oceniać. Ja też jestem w pewnym sensie nienormalny - jestem pracoholikiem – stwierdził Krzyżanowski.

Podczas konferencji prasowej w Warszawie, na której zainaugurowano kampanię (1 grudnia), jej organizatorzy zaapelowali też do polityków, aby wzięli udział w sesji zdjęciowej z dziećmi - podopiecznymi fundacji. Jeszcze we wtorek po południu mają kontaktować się w tej sprawie m.in. z prezydentem Lechem Kaczyńskim i premierem Donaldem Tuskiem.

Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum