×
Subskrybuj newsletter
rynekzdrowia.pl
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu: już dostępny tłumacz języka migowego

Autor: PAP • Źródło: PAP16 lutego 2022 17:00

Usługa tłumacza języka migowego jest już dostępna w ramach Teleplatformy Pierwszego Kontaktu. Poinformowało o tym w środę Ministerstwo Zdrowia.

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu: już dostępny tłumacz języka migowego
Teleporada - teraz także z tłumaczeniem na język migowy. Fot. Adobestock
  • Usługa tłumacza języka migowego jest już dostępna na Teleplatformie Pierwszego Kontaktu
  • Poinformowało o tym w środę Ministerstwo Zdrowia na Twitterze
  • Nowa funkcjonalność umożliwi niesłyszącym uzyskanie informacji o swoim stanie zdrowia

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu teraz także dla niesłyszących

Dzięki nowej usłudze Teleplatformy Pierwszego Kontaktu osoby głuche mają możliwość umówienia się na wideoporadę lekarską, która jest tłumaczona przez profesjonalnych tłumaczy polskiego języka migowego - poinformowano w komunikacie na stronie Ministerstwa Zdrowia.

W wideorozmowie na żywo uczestniczy pacjent, lekarz/pielęgniarka i tłumacz języka migowego. Usługę tę świadczy Oddział Mazowiecki Polskiego Związku Głuchych.

Osoba głucha, która chciałaby skorzystać z porady na TPK, musi wypełnić formularz dostępny na stronie internetowej Domowej Opieki Medycznej i zaznaczyć pole "Tak" przy opcji "Konsultacja w języku migowym". Otrzyma ona wówczas SMS-em i na adres e-mail link do wideorozmowy. Po jego uruchomieniu pojawi się ekran z widocznym tłumaczem.

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu - co to jest?

TPK działa od października 2021 r.

Można z niej skorzystać w sytuacji nagłej choroby, której objawy dotykają osobę poza godzinami pracy POZ, nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy, gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia pacjenta.

Kontaktując się z TPK, pacjent otrzyma poradę pielęgniarki/położnej lub lekarską w formie telekonsultacji. Może uzyskać poradę medyczną, e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie.

Usługa tłumacza dostępna jest we wszystkich godzinach funkcjonowania TPK, tj. poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli od poniedziałku do piątku w godzinach od 18.00 do 8.00 następnego dnia, w soboty i niedziele i w inne dni ustawowo wolne od pracy w godzinach od 8.00 do 8.00 następnego dnia.

Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

    Najnowsze