Teleplatforma Pierwszego Kontaktu czynna również w święta. Ministerstwo Zdrowia podpowiada, jak się zgłosić

Autor: oprac. KM • Źródło: Ministerstwo Zdrowia, Rynek Zdrowia25 grudnia 2021 09:01

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu jest dostępna poza godzinami pracy POZ: od poniedziałku do piątku od 18 do 8, a w soboty i niedziele oraz inne dni wolne od 8 do 8 następnego dnia.

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu jest czynna również w święta. fot. Adobestock
  • Ministerstwo Zdrowia przypomina, że poza godzinami pracy POZ możemy skorzystać z Teleplatformy Pierwszego Kontaktu
  • TPK jest czynna od poniedziałku do piątku od 18 do 8, a w soboty i niedziele oraz inne dni wolne od 8 do 8 następnego dnia
  • Aby skorzystać z usługi, wystarczy zadzwonić pod numer 800 137 200
    lub wypełnić formularz http://gov.pl/tpk 

Dla TPK nie ma świąt. Ministerstwo Zdrowia informuje, jak zgłosić się po pomoc

Choć święta Bożego Narodzenia trwają w najlepsze, Teleplatforma Pierwszego Kontaktu nie próżnuje i oferuje pomoc pacjentom, którzy potrzebują pomocy lekarskiej: 

Przypomina o tym Ministerstwo Zdrowia i podpowiada, gdzie zgłosić się po pomoc:

  • telefonicznie: wystarczy zadzwonić pod numer 800 137 200 (połączenie bezpłatne)
  • przez internet: poprzez wypełnienie formularza http://gov.pl/tpk.

Resort zdrowia przypomina, że Teleplatforma Pierwszego Kontaktu jest dostępna poza godzinami pracy POZ:

  • od poniedziałku do piątku od 18 do 8
  • w soboty i niedziele oraz inne dni wolne od 8 do 8 następnego dnia

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu - jak działa w przypadku kontaktu telefonicznego?

Podczas rozmowy z konsultantem TPK odbywa się wstępny wywiad, podczas którego pacjent zostaje zapytany o imię i nazwisko oraz numer PESEL. Następnie z pacjentem kontaktuje się pielęgniarka, a w razie potrzeby - również lekarz.

Formularz internetowy TPK - jak działa i jak go wypełnić?

Aby wypełnić formularz zgłoszeniowy do TPK, należy wejść na stronę http://gov.pl/tpk. Po wypełnieniu formularza w ciągu trzech godzin z pacjentem kontaktuje się pielęgniarka/położna i w razie potrzeby lekarz.

Informacje, które należy podać, to:

  • imię
  • nazwisko
  • czy pacjent jest obywatelem Polski
  • język konsultacji: polski lub angielski
  • PESEL.

Dla kogo jest TPK i kiedy można z niej skorzystać?

Z Teleplatformy Pierwszego Kontaktu pacjent może skorzystać w przypadkach, tj.:

  • nagłe zachorowanie, poza godzinami pracy POZ
  • nagłe pogorszenie stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy
  • obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia.

Świadczenia w ramach TPK:

  • porada medyczna
  • e-recepta
  • e-skierowanie
  • e-zwolnienie.

Zobacz też: Andrusiewicz: w styczniu wzrosty zakażeń. Sześć osób czeka na wyniki pod kątem zakażenia omikronem

Już ponad 100 przeszczepień serca w Uniwersyteckim Centrum Klinicznym

Obostrzenia na sylwestra? Wiceminister Kraska odpowiedział, co planuje rząd

Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum