System powiadamiania ratunkowego: projekt wprowadza możliwości awansu zawodowego Fot. archiwum (zdjęcie ilustracyjne)

Sejmowa Komisja Administracji i Spraw Wewnętrznych (ASW) powołała w środę (3 czerwca) podkomisję nadzwyczajną do prac nad projektem nowelizacji ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego. Projekt zakłada m.in. możliwość awansowania pracowników CPR, co ma zatrzymać w pracy najbardziej doświadczonych.

W środę na posiedzeniu Sejmowej Komisji Administracji i Spraw Wewnętrznych (ASW) odbyło się pierwsze czytanie rządowego projektu nowelizacji ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego. Jedną z kluczowych zmian, jaką zakłada projekt, jest wprowadzenie dla operatorów numerów alarmowych możliwości awansu zawodowego.

Dyrektor Departamentu Teleinformatyki w MSWiA Anna Woźnica uzasadniając projekt zaznaczyła, że w dokumencie proponuje się wprowadzenie gradacji stanowisk. Jak dodała, do struktury organizacyjnej Centrów Powiadamiania Ratunkowego (CPR) zostaną wprowadzone stanowiska: starszego operatora numeru alarmowego, koordynatora, oraz koordynatora trenera.

Woźnica podkreśliła, że obecnie funkcjonująca struktura CPR nie daje możliwości rozwoju i "jakiegokolwiek awansowania". - Jest to demotywujące dla pracowników - wskazała.

Zmiany w ustawie o systemie powiadamiania ratunkowego - jak zaznaczyła - mają zatrzymać w strukturach najbardziej zaangażowanych i doświadczonych pracowników, którzy mają kluczowy wkład w budowę sprawnie funkcjonującego systemu powiadamiania ratunkowego.

Woźnica dodała również, że głównymi przesłankami do przyjęcia zmian jest "konieczność i potrzeba przeprowadzenia zmian organizacyjnych" oraz zmian w funkcjonowaniu CPR. Wśród potrzebnych zmian wskazała również: reorganizację zadań związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem szkoleń pracowników, wprowadzenie nadzoru nad pracą CPR oraz pracowników - zarówno na poziomie lokalnym jak i centralnym, a także "uregulowanie zagadnień związanych z funkcjonowaniem aplikacji mobilnej "Alarm 112", służącej do przekazywania zgłoszeń przez SMS.

Dodała, że na potrzebę zmian wskazuje analiza systemu powiadamiania ratunkowego przeprowadzona w MSWiA, która została wykonana m.in. na podstawie przekazanych przez wojewodów ocen z funkcjonowania systemu powiadamiania ratunkowego na terenie poszczególnych województw. Została ona przygotowana w uzgodnieniu z komendantami wojewódzkimi policji oraz komendantami wojewódzkimi PSP.

Projekt zakłada również, że poza zadaniami wykonywanymi na stanowisku operatora, poszczególne grupy pracowników będą miały dodatkowe zadania związane z koordynacją i nadzorem nad pracą operatorów numerów alarmowych, sporządzaniem karty ocen pracy, przeprowadzeniem szkoleń wewnętrznych, przygotowaniem do pracy kandydatów na operatorów numerów alarmowych, a także z działaniami promocyjnymi na rzecz upowszechniania wiedzy na temat numeru alarmowego 112 i CPR.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.