Rusza kampania "Zostań superbohaterką, zrób cytologię"
Edukacja kobiet na temat raka szyjki macicy i jajnika oraz przekonywanie do wykonywania regularnie badań cytologicznych u ginekologa - to cele kampanii "Zostań superbohaterką, zrób cytologię", którą zainaugurowano we wtorek (30 października).

To już III edycja kampanii "Piękna, bo zdrowa" organizowanej przez Ogólnopolską Organizację na Rzecz Walki z Rakiem Szyjki Macicy i Rakiem Jajnika "Kwiat Kobiecości". Organizatorzy przekonują, że to zdrowie jest podstawą i gwarancją zewnętrznego piękna oraz że każda kobieta jest bohaterką swojego życia, a decyzja o zdrowiu, szczęściu oraz pięknie zależy od niej samej.
- W Polsce ciągle mamy zbyt dużą śmiertelność z powodu raka szyjki macicy, ponieważ kobiety trafiają do lekarza w zbyt późnym stadium choroby - podkreśliła na wtorkowej konferencji (30 października) założycielka "Kwiatu Kobiecości" Ida Karpińska.
Z przedstawionych podczas konferencji badań wynika, że tylko 45 proc. kobiet w wieku 20-50 lat robi badanie cytologicznie regularnie (co najmniej raz na dwa lata), a 18 proc. Polek znajduje się poza jakąkolwiek diagnostyką i nigdy nie miało wykonywanej cytologii.
Badanie pokazało, że najczęstsze powody, dla których kobiety nie poddają się temu badaniu, to niewiedza odnośnie konieczności jego wykonywania oraz o jego profilaktycznym charakterze. 21 proc. kobiet, które nie robią cytologii, jako powód podało, że lekarz nigdy nie sugerował wykonania takiego badania. Druga główna bariera związana z niewiedzą to przekonanie, iż badanie jest niepotrzebne, jeżeli nie ma objawów choroby - wskazywana przez 17 proc. kobiet.
Badanie dla "Kwiatu kobiecości" przygotowała firma Millward Brown w czerwcu 2012, podczas wywiadów bezpośrednich w domach respondentek, na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 560 kobiet w wieku 20-50 lat.
Karpińska, która sama kilka lat temu wygrała walkę z rakiem szyjki macicy, wyjaśniła, że w ramach kampanii wydanych zostanie sześć odcinków komiksu edukacyjnego o superbohaterce Róży, a w wybranych centrach handlowych w "miasteczkach kobiet" od listopada 2012 do końca stycznia 2013 przeprowadzone zostaną akcje edukacyjne m.in. nt. badań cytologicznych.
Zwieńczeniem kampanii będzie Gala Finałowa, planowana na 31 stycznia 2013, połączona z ceremonią wręczenia "Pereł Mądrości" partnerom zaangażowanym w kampanię. Punktem kulminacyjnym wieczoru będzie premiera sztuki teatralnej "Honeymoon"; później zagości ona na deskach teatrów w całej Polsce, a procent z każdego sprzedanego biletu zostanie przekazany dla "Kwiatu kobiecości".
- W Polsce ciągle mamy zbyt dużą śmiertelność z powodu raka szyjki macicy, ponieważ kobiety trafiają do lekarza w zbyt późnym stadium choroby - podkreśliła na wtorkowej konferencji (30 października) założycielka "Kwiatu Kobiecości" Ida Karpińska.
Z przedstawionych podczas konferencji badań wynika, że tylko 45 proc. kobiet w wieku 20-50 lat robi badanie cytologicznie regularnie (co najmniej raz na dwa lata), a 18 proc. Polek znajduje się poza jakąkolwiek diagnostyką i nigdy nie miało wykonywanej cytologii.
Badanie pokazało, że najczęstsze powody, dla których kobiety nie poddają się temu badaniu, to niewiedza odnośnie konieczności jego wykonywania oraz o jego profilaktycznym charakterze. 21 proc. kobiet, które nie robią cytologii, jako powód podało, że lekarz nigdy nie sugerował wykonania takiego badania. Druga główna bariera związana z niewiedzą to przekonanie, iż badanie jest niepotrzebne, jeżeli nie ma objawów choroby - wskazywana przez 17 proc. kobiet.
Badanie dla "Kwiatu kobiecości" przygotowała firma Millward Brown w czerwcu 2012, podczas wywiadów bezpośrednich w domach respondentek, na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 560 kobiet w wieku 20-50 lat.
Karpińska, która sama kilka lat temu wygrała walkę z rakiem szyjki macicy, wyjaśniła, że w ramach kampanii wydanych zostanie sześć odcinków komiksu edukacyjnego o superbohaterce Róży, a w wybranych centrach handlowych w "miasteczkach kobiet" od listopada 2012 do końca stycznia 2013 przeprowadzone zostaną akcje edukacyjne m.in. nt. badań cytologicznych.
Zwieńczeniem kampanii będzie Gala Finałowa, planowana na 31 stycznia 2013, połączona z ceremonią wręczenia "Pereł Mądrości" partnerom zaangażowanym w kampanię. Punktem kulminacyjnym wieczoru będzie premiera sztuki teatralnej "Honeymoon"; później zagości ona na deskach teatrów w całej Polsce, a procent z każdego sprzedanego biletu zostanie przekazany dla "Kwiatu kobiecości".
ZOBACZ KOMENTARZE (0)