Rozpoczęła się kampania promująca transplantologię
W Poznaniu zainaugurowano w czwartek (7 listopada) szóstą edycję kampanii "Drugie życie", która ma na celu promocję transplantacji. Do tegorocznej edycji zakwalifikowano sto szkół z woj. wielkopolskiego, śląskiego i mazowieckiego.

- Podczas spotkania rozmawiamy z uczniami o regulacjach prawnych związanych z transplantacją oraz o różnicach w przypadku przeszczepów od dawcy żyjącego i zmarłego. Mówimy również o tym, kto może zostać dawcą oraz jakie jest podejście do tego tematu w różnych religiach świata - powiedziała PAP koordynatorka projektu Kinga Kuśmierczyk.
Po zakończeniu jednodniowego szkolenia koordynatorzy wraz z pięcioma uczniami, którzy brali udział w czwartkowym spotkaniu rozpoczną działania na terenie swoich szkół polegające na promocji transplantologii. Podczas spotkania otrzymali materiały edukacyjne oraz promocyjne, które mogą wykorzystać podczas promocji transplantacji.
- Pomysły na promocje są różne. Od happeningów po spotkania z lekarzami, osobami po przeszczepie. To również spoty reklamowe oraz teledyski, które promują transplantologię. Uczniowie mają dowolność i są reżyserami własnych działań - zaznacza Kuśmierczyk.
Szósta edycja kampanii "Drugie życie" zakończy się w czerwcu uroczystą galą, podczas której trzy szkoły, które zdaniem jury przeprowadziły najbardziej skuteczne akcje promocyjne, otrzymają czeki i będą mogły przekazać pieniądze na wybrany przez siebie cel dobroczynny.
W pięciu poprzednich kampaniach udział wzięło 150 tys. uczniów z 430 szkół z woj. wielkopolskiego, małopolskiego, lubuskiego, warmińsko-mazurskiego, kujawsko-pomorskiego i łódzkiego. W ramach przeprowadzonych podczas nich akcji udało się zebrać ok. 480 tys. oświadczeń woli.
W ubiegłym roku według danych Poltransplantu w Polsce przeszczepiono 1546 narządów pochodzących od osób zmarłych. Na zabieg czekało 2369 chorych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)