RPP/Rynek Zdrowia | 09-03-2018 08:35

RPP: kolejny dyżur w ramach akcji ''Łączy nas pacjent'', będzie o szpiku

Przy bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta w piątek (9 marca) będzie dyżurował Mariusz Błaszczyk z Fundacji Urszuli Jaworskiej, który będzie udzielał porad dotyczących przeszczepów szpiku, pobierania komórek macierzystych oraz informacji o systemie dawstwa szpiku w Polsce i na świecie.

Dyżur na infolinii Rzecznika Praw Pacjenta jest efektem realizacji projektu Rzecznika z organizacjami pacjentów pn. ''Łączy nas pacjent''. Fot. Archiwum

Jak informuje biuro RPP osoby, które chcą porozmawiać z ekspertem, mogą zadzwonić na numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta 800-190-590 w godzinach 10-16 w piątek 9 marca br.

Udzielane podczas dyżuru wsparcie ma na celu przekazanie kompleksowych informacji oraz propagowanie wiedzy na temat transplantacji szpiku kostnego, jak również porad zarówno dla osób chorych jak i ich najbliższych.

Mariusz Błaszczyk jest kierownikiem Banku Dawców Szpiku Fundacji Urszuli Jaworskiej, absolwentem Uniwersytetu Śląskiego na kierunku biologii i ochrony środowiska. Ukończył studia podyplomowe z zarządzania bazami danych oraz z farmakoekonomiki w ochronie zdrowia. Od piętnastu lat pracuje w Fundacji Urszuli Jaworskiej, gdzie zajmuje się prowadzeniem rejestru dawców szpiku, kontaktem z dawcami i pacjentami.

Wraz z zespołem fundacji bierze udział w organizacji warsztatów dla pacjentów, konferencji i spotkań. Brał udział w pracach nad modelem opieki koordynowanej w stwardnieniu rozsianym (SM). Od dwóch lat jest zastępcą członka w komitecie sterującym EFSI ds. Interwencji w Ochronie Zdrowia. Brał czynny udział jako ekspert przy OFOP w tworzeniu ''Programu współpracy Ministerstwa Zdrowia z organizacjami pozarządowymi''.

Dyżur na infolinii Rzecznika Praw Pacjenta jest efektem realizacji projektu Rzecznika z organizacjami pacjentów pn. ''Łączy nas pacjent''. Dzięki współpracy specjaliści z różnych dziedzin, zrzeszeni w największych w Polsce organizacjach pacjentów będą wraz z ekspertami Rzecznika udzielać telefonicznych porad, informacji oraz wsparcia dotyczącego określonych chorób.

Na stronie RPP można się zapoznać z terminami kolejnych dyżurów przedstawicieli organizacji pacjentów.

Więcej: www.rpp.gov.pl