PIP sprawdziła funkcjonowanie systemu pierwszej pomocy w miejscu pracy

Autor: gazetaprawna.pl/Rynek Zdrowia • • 05 grudnia 2019 09:53

W okresie 2018 - 2019 r. 273 pracodawców nie zapewniło zatrudnionym odpowiedniego systemu udzielania pierwszej pomocy. Tak wynika z kontroli Państwowej Inspekcji Pracy, których wyniki przedstawiono na posiedzeniu Rady Ochrony Pracy.

PIP sprawdziła funkcjonowanie systemu pierwszej pomocy w miejscu pracy
Fot. Archiwum (zdjęcie ilustracyjne)

Jakub Chojnicki, dyrektor departamentu nadzoru i kontroli Głównego Inspektoratu Pracy, podkreśla, że zatrudnieni nie wiedzieli, do kogo się zwrócić w razie wystąpienia nagłego zdarzenia. Tymczasem zgodnie z art. 209 1 kodeksu pracy zatrudniający musi zapewnić środki niezbędne do udzielania pierwszej pomocy w razie wypadków, zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników. Ma obowiązek wyznaczyć osoby do udzielania pierwszej pomocy i ewakuacji oraz zapewnić łączność ze służbami ratownictwa medycznego i ochrony przeciwpożarowej. Działania te powinny być dostosowane do liczby pracowników i rodzaju zagrożeń.

Marek Nościusz z Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Pracowników Służby BHP, wyjaśnia, że osoba wyznaczona do udzielania pierwszej pomocy powinna zaliczyć szkolenie prowadzone przez ratownika medycznego. Tej tematyce poświęcona jest część okresowego szkolenia bhp , ale w zakresie niewystarczającym dla kogoś, kto ma być odpowiedzialny w firmie za wspomniane zadania.

Czytaj: gazetaprawna.pl

Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum