Trwa transmisja sesji

Inżynieria biomedyczna

Zobacz program Wydarzenia Zaloguj się
"Ochrona młodzieży przed manipulacjami przemysłu tytoniowego" hasłem Światowego Dnia bez Tytoniu Polska młodzież częściej używa e-papierosów niż papierosów tradycyjnych Fot. Archiwum

Ochrona młodzieży przed manipulacjami przemysłu tytoniowego - to hasło przewodnie tegorocznego Światowego Dnia Bez Tytoniu. W tym roku obchodzimy go 31 maja już po raz trzydziesty - informuje NIZP-PZH.

Globalna kampania Światowego dnia bez tytoniu 2020 ma służyć obaleniu mitów i ujawnieniu sposobów manipulacji stosowanych przez przemysł tytoniowy i pokrewne. W szczególności chodzi o taktyki marketingowe skierowane do młodzieży, w tym poprzez wprowadzanie m.in. nowych
i nowatorskich produktów i smaków.

W tym kontekście ważne będzie wyposażenie młodych ludzi w wiedzę na temat intencji i taktyk stosowanych przez przemysł tytoniowy w celu przyciągnięcia do tytoniu i produktów nikotynowych oraz wsparcie działań influenserów (w popkulturze, mediach społecznościowych, w domu lub w klasie) w celu ochrony młodzieży.

W tematykę tegorocznej kampanii Światowego Dnia bez Tytoniu wpisuje się również badanie PolNicoYouth dotyczące Używania Nikotyny Przez Polską Młodzież, przeprowadzone na przełomie 2019 i 2020 przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego - Państwowy Zakład Higieny.  To pierwsze od wielu lat reprezentatywne dla polskiej młodzieży ze szkół ponadpodstawowych badanie, w którym wzięło prawie 17 tysięcy uczniów z całej Polski.

Z badania wynika, że ponad 60% uczniów szkół ponadpodstawowych i prawie połowa 15-latków ma już za sobą inicjację nikotynową, a 30% uczniów mających kontakt z nikotyną spróbowało ją po raz pierwszy w e-papierosie.

Polska młodzież częściej używa e-papierosów (29,5%) niż tradycyjnych papierosów (26,2%), pondto
prawie 13% uczniów spróbowało już e-papierosa Juul, który wszedł na Polski rynek we wrześniu 2019. 78% młodzieży używa w e-papierosach smaków owocowych i słodkich.

Jedynie kilku procentom młodzieży odmówiono sprzedaży wyrobów nikotynowych z powodu wieku. Ponad 14% użytkowników e-papierosów używało ich do wdychania innych niż nikotyna substancji psychoaktywnych (najpopularniejsze są kanabinoidy).

Ok. 40% młodzieży spotyka się z różną formą reklamy lub promowania wyrobów nikotynowych. 70% młodzieży używającej nikotynę nie otrzymała żadnego wsparcia w wyjściu z nałogu.

***

Po opublikowaniu informacji NIZP-PZH otrzymaliśmy stanowisko firmy Juul Labs. Publikujemy je poniżej.

Misją Juul Labs jest pomoc miliardowi dorosłych palaczy na świecie w odejściu od tradycyjnych papierosów, wyeliminowanie ich używania i zwalczanie korzystania z naszych produktów przez osoby niepełnoletnie.  

Juul Labs i kategoria elektronicznych inhalatorów nikotyny istnieją, aby pomóc w zakończeniu ery tradycyjnych papierosów. Ponieważ papierosy te pozostają główną przyczyną zgonów, którym można zapobiec, uważamy ten cel za kluczowy i jesteśmy zdania, że kategoria elektronicznych inhalatorów nikotyny może odegrać istotną rolę w jego osiągnięciu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.