NFZ zapyta pacjentów jak oceniają wizytę u lekarza rodzinnego w czasie epidemii COVID-19 Odpowiedź pacjenta to szansa na sprawdzenie dostępności do porad lekarza pierwszego kontaktu w czasie epidemii Covid-19 - wyjaśnia cel ankiety NFZ. Fot. archiwum

Od 6 lipca do osób, które skorzystały z porady lekarza pierwszego kontaktu, mogą zadzwonić ankieterzy na zlecenie NFZ. Zadając kilka pytań sprawdzą, czy porada faktycznie się odbyła i w jakiej formie została przeprowadzona - podał Narodowy Fundusz Zdrowia.

Jak wyjaśnia NFZ ankieterzy dzwoniąc do pacjentów będą pytali m.in.:

• Czy pacjent miał problem z dodzwonieniem się do poradni?
• Czy problem, z którym zwrócił się pacjent do lekarza został rozwiązany?
• Czy lekarz w sposób jasny i zrozumiały udzielił pacjentowi informacji na temat problemu zdrowotnego?
• Czy w sytuacji, gdy teleporada nie rozwiązała w pełni problemu, zaoferowana została pacjentowi możliwość umówienia wizyty osobistej?
• Czy pacjent skorzystał z możliwości umówienia wizyty osobistej, będącej konsekwencją przeprowadzonej teleporady?

NFZ w informacji o przeprowadzaniu badań ankietowych zamieszczonej na stronie internetowej podaje, że ankieterzy nie mają dostępu do danych osobowych pacjenta (takich jak imię, nazwisko, adres, PESEL). Nie posiadają też informacji o rodzaju świadczenia, z którego pacjent korzystał ani o lekach, jakie zostały mu przepisane. Dlatego nie mogą o nie pytać.

Twoja odpowiedź to szansa na sprawdzenie dostępności do porad lekarza pierwszego kontaktu w czasie epidemii Covid-19 - wyjaśnia cel ankiety NFZ.

Więcej: www.nfz.gov.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.