MZ: planuj dzień, żyj tak jakbyś chodził do pracy, a łatwiej przetrwasz izolację

Autor: MS/Rynek Zdrowia • • 29 marca 2020 13:00

Sytuacja epidemiczna oraz wymuszona przez pandemię koronawirusa izolacja społeczna i inne ograniczenia, wpływają znacząco na samopoczucie, wywołując niepokój, lęk czy frustrację. Aby temu zaradzić z góry ustal plan dnia, unikaj lenistwa, żyj tak jakbyś chodził do pracy czy szkoły - radzi Ministerstwo Zdrowia.

Fot. MZ/Twitter

Zmiany w funkcjonowaniu społecznym, do których zmusiła nas obecna sytuacja mogą szczególnie źle odbijać się na zdrowiu psychicznym. Dlatego resort zdrowia radzi, by trzymać się ściśle określonego planu dnia. Warto wstawać rano, o tej samej porze. Długie leżenie w łóżku rozregulowuje rytm okołodobowy.

Kolejna ważna rzecz to rozpisanie różnych form aktywności, dzięki czemu czas szybciej minie. Może to być np.: czytanie, gotowanie, oglądanie filmów, wiosenne porządki. Można też wykorzystać czas na odpoczynek lub na naukę i rozwój osobisty. W tym czasie warto posiłkować się propozycjami udostępnionymi przez instytucje otwarte dla publiczności w wirtualnym świecie, jak muzea, wystawy, teatry czy udostępnione bezpłatnie audiobooki.

Zdrowy wpływ na psychikę ma również aktywność fizyczną. Jeżeli trzeba przebywać w kwarantannie albom tak jak obecnie wychodzenie na zewnątrz jest niezalecane lub zabronione warto ćwiczyć regularnie w domu. Pomocne mogą okazać się zestawy ćwiczeń dostępne online, jak na przykład te przygotowane przez Krajową Izbę Fizjoterapeutów.

Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum