Lekarz rodzinny o poradzie przez telefon - dobre rozwiązanie, działa nie od dziś

Autor: Kurier Poranny/Rynek Zdrowia • • 06 listopada 2019 11:15

Od 1 listopada weszły w życie przepisy rozporządzenia ministra zdrowia, według którego pacjenci będą mogli skonsultować się z lekarzem rodzinnym przez telefon.

Lekarz rodzinny o poradzie przez telefon - dobre rozwiązanie, działa nie od dziś
Różnica polega na tym, że do tej pory nie było to świadczenie usankcjonowane prawnie Fot. Archiwum

Ministerstwo Zdrowia zakłada, że dzięki telefonicznym poradom uda się skrócić kolejki do lekarzy. Przez telefon pacjenci będą mogli przedłużyć recepty na leki przyjmowane na stałe lub skonsultować się w sytuacji niepokojących objawów. Ostateczna decyzja, czy pacjent musi stawić się w gabinecie, będzie należała do lekarza POZ - informuje Kurier Poranny.

Joanna Zabielska-Cieciuch z Białegostoku, lekarka rodzinna z Porozumienia Zielonogórskiego przypomina, że pomysł nie jest nowy, bo lekarze porad telefonicznych udzielają już od dawna. W jej przychodni od ponad roku istnieją procedury wskazujące jak postępować w wypadku telefonicznej porady. Udzielone w ten sposób zalecenia są odnotowywane w karcie pacjenta. Różnica polega na tym, że do tej pory nie było to świadczenie usankcjonowane prawnie.

Lekarka dodaje, że nie ma wątpliwości, iż z tych rozwiązań należy korzystać. Jednocześnie zastrzega jednak, że takie porady nie są dla wszystkich i nie stanowią wyjścia z każdej sytuacji.

Podkreśla również, że najczęściej udzielane są matkom, których dzieci są przeziębione, pacjentom z nadciśnieniem, i chorym przyjmującym leki na stałe, którzy zwracają się o przedłużenie recepty.

Więcej: poranny.pl

Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum