Kampania "Fizjoterapia porusza" - ma budować prestiż zawodu fizjoterapeuty

Autor: PAP/Rynek Zdrowia • • 09 października 2019 15:20

"Fizjoterapia porusza" -  to hasło przygotowanej przez Krajową Izbę Fizjoterapeutów (KIF) kampanii promującej fizjoterapię. Pierwsze spoty pojawią się w sieci w sobotę (12 października). Zostanie też uruchomiony portal dla pacjentów.

Kampania "Fizjoterapia porusza" - ma budować prestiż zawodu fizjoterapeuty
Fizjoterapia jest integralną częścią procesu leczenia, ale nie jest przeznaczona tylko dla chorych. Może być też elementem zmiany stylu życia na lepszy i zdrowszy. Fot. Shutterstock

- Kampania skierowana jest do wszystkich Polek i Polaków, pacjentów obecnych i przyszłych, aktywnych sportowo i tych, którzy dopiero chcą być aktywni. Bohaterowie naszej kampanii są w różnym wieku, mogą żyć w każdym miejscu w Polsce - poinformowała podczas konferencji rzecznik KIF Dominika Kowalczyk.

Taki przekaz niosą stworzone na potrzeby kampanii filmy, które w sieci będzie można obejrzeć od soboty 12 października. Ich autorem jest reżyser młodego pokolenia Bartosz Kruhlik. Filmy pokazują, jak fizjoterapia przywraca sprawność pacjentom w różnym wieku: starszej pani, która złamała szyjkę kości udowej, młodej, zabieganej dziewczynie, która narzeka na ból pleców, oraz chłopcu ze skoliozą, który unika zajęć wf., całe dnie przesiadując przed ekranem telewizora lub smartfona.

Częścią kampanii jest też uruchomienie portalu dla pacjentów https://znajdzfizjoterapeute.pl/. - Portal pomoże w znalezieniu specjalisty od konkretnego zaburzenia, konkretnej choroby, do którego czasem trudno było dotrzeć. Po zarejestrowaniu się na portalu będzie można umówić się na wizytę z konkretnym fizjoterapeutą, a poprzez usługę geolokalizacji sprawdzić, gdzie znajduje się jego gabinet - powiedział Artur Koper z Krajowej Izby Fizjoterapeutów.

Według niego kampania ma zachęcić do korzystania z usług fizjoterapeutów na szerszą skalę i edukować w zakresie profilaktyki. Pokazuje, że fizjoterapia jest integralną częścią procesu leczenia i nie jest przeznaczona tylko dla chorych. Może być też elementem zmiany stylu życia na lepszy i zdrowszy.

Światowa Organizacja Zdrowia uznała fizjoterapię za jeden z priorytetów zdrowotnych. Z badań, które Krajowa Izba Fizjoterapeutów zleciła firmie Kantar Polska, wynika jednak, że świadomość w tym zakresie wciąż jest mała.

50 proc. Polaków nigdy nie korzystało z usług fizjoterapii, a blisko 5 proc. nawet nie wie, czym ona jest - poinformowano w podsumowaniu badań.

"Zależy nam na zdobyciu zaufania pacjentów i budowaniu prestiżu zawodu fizjoterapeuty. Znamienne, że pacjenci, którzy skorzystali z dobrodziejstw fizjoterapii, mają o niej bardzo dobre zdanie, W skali od 1 do 10 kontakt z fizjoterapeutą pacjenci oceniają na 7,5, a wskaźnik rekomendacji to aż 8,15. Jesteśmy dumni, że większość z chęcią poleciłaby nasze usługi innym" - napisano.

Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum