Fundacja Alivia rusza z nową kampanią

Autor: jjx/Rynek Zdrowia • • 04 lutego 2019 14:32

Po raz dziewiętnasty obchodzony jest Światowy Dzień Walki z Rakiem. Fundacja Alivia rozpoczyna z tej okazji kampanię „SMS-y mogą pokonać raka”, której celem jest przekonanie Polaków, że solidarność z chorymi może być bezcennym wsparciem.

Fundacja Alivia rusza z nową kampanią
Fot. Fundacja Alivia

Głównym elementem nowej kampanii Fundacji Alivia jest spot, którego bohaterką jest pacjentka onkologiczna. Jej "niechcianym towarzyszem życia" jest wygenerowana w technologii 3D postać raka, znana z poprzednich kampanii Fundacji. Dzięki zaangażowaniu i wsparciu innych osób wysyłających SMS-y potwór, symbol choroby, zmniejsza się, a chora zyskuje nad nim przewagę.

Kampania ma zachęcić do dostrzeżenia społecznego problemu, jakim jest rosnąca liczba pacjentów z chorobami nowotworowymi. Podkreślone zostało również znaczenie zaangażowania osób zdrowych w poprawę sytuacji chorych.

- Choroba nowotworowa budzi lęk u każdego, jednak wsparcie pozwala przekształcić strach w determinację i odwagę i w ten sposób pomóc w walce z chorobą - mówi Agata Polińska, pacjentka, wiceprezes Fundacji Onkologicznej Alivia i dodaje: - Solidarność można wyrazić w prosty sposób -wysyłając SMS i dowiadując się jak można wesprzeć chorych. Kampania zachęca, by osoby zdrowe solidarnie z pacjentami stanęły do walki z rakiem.

Według danych zebranych w ramach badania CONCORD-3 skuteczność leczenia raka w Polsce rośnie dużo wolniej niż w państwach rozwiniętych. Według OECD umieralność z powodu nowotworów jest w Polsce wyższa niż w Rosji, a wskaźnik 5-letnich przeżyć pacjentów z rakiem jelita grubego niższy niż w Turcji.

Według danych przygotowanych przez Fundację Alivia w ramach projektu Oncoindex, połowa leków onkologicznych zalecanych przez naukę w najbardziej śmiertelnych nowotworach jest w Polsce w ogóle nierefundowana.

Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum