Mazowsze: infolinia NFZ działa 24 godz. na dobę

Autor: RR/Rynek Zdrowia • • 06 lutego 2014 15:30

Ponad 21 tys. połączeń, średnio 680 rozmów każdego dnia - to bilans pierwszego miesiąca funkcjonowania nowego numeru infolinii NFZ Mazowsze. Infolinię uruchomiono 1 stycznia. Najczęściej ubezpieczeni pytają o to, jak wyrobić Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ) i jak wyjechać do uzdrowiska.

Proszą też o pomoc w znalezieniu placówek, w których można się leczyć w ramach NFZ.

Pierwszy telefon konsultanci infolinii Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ odebrali 1 stycznia o godzinie 6.59. Tego dnia z prośbą o pomoc zwróciło się jeszcze 18 ubezpieczonych. 31 stycznia konsultanci odebrali już ponad 800 telefonów - poinformowała nas Agnieszka Gołąbek, rzecznik prasowy mazowieckiego NFZ.

Dodała, że średni czas oczekiwania na połączenie z konsultantem mazowieckiego Funduszu wyniósł w styczniu 1,04 minuty. Skuteczność odebranych połączeń to 90,41 proc.

Ubezpieczeni mogą dzwonić pod numer (22) 456 74 01. Konsultanci Funduszu udzielają zainteresowanym wyczerpujących informacji 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu.

Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum