W założeniach wyszukiwarka NFZ ma ułatwić życie pacjentom, którzy czekają w wielomiesięcznych kolejkach. Niestety informacje w wyszukiwarce nie zawsze odpowiadają stanowi faktycznemu.
Jak informuje Głos Wielkopolski na kilkadziesiąt prób tylko w jednym przypadku informacje z wyszukiwarki były zgodne z prawdą.
Małgorzata Lipko z wielkopolskiego oddziału NFZ-u wyjaśnia, że za nieprawidłowe informacje nie jest odpowiedzialny Fundusz, bowiem źródłem danych są raporty przygotowywane przez świadczeniodawców.
Od 15 stycznia do 16 lutego na 1985 zweryfikowanych kolejek, dane o 501 z nich były błędne.
Małgorzata Lipko dodaje też, że ci, którzy popełniali błędy, zostali poinformowani, w jaki sposób należy ustalać pierwsze wolne terminy, aby odpowiadały rzeczywistości.
W przypadku, kiedy NFZ zleci uporządkowanie kolejek, a szpital tego nie zrobi, możliwa jest kara finansowa.
Więcej: www.gloswielkopolski.pl