W nieodległej przyszłości zamiast do lekarza pacjent zwróci się o pomoc do sztucznej inteligencji?

Autor: Newseria/Rynek Zdrowia • • 16 stycznia 2020 13:30

- Pacjent przyszłości na co dzień będzie korzystał z opieki sztucznej inteligencji, która pomoże mu w zarządzaniu własnym zdrowiem. Wizyta u lekarza będzie odbywać się tylko w razie potrzeby - przekonuje w rozmowie z Newserią, Jeroen Tas, Chief Innovation & Strategy Officer w Philips.

Fot. Fotolia

Już dziś pacjentów diagnozują inteligentne urządzenia, które wyniki przesyłają lekarzom, informują go również o znacznym pogorszeniu stanu zdrowia chorego, wysyłając wówczas alarmujące powiadomienie. Ponad połowa pacjentów deklaruje, że jest gotowa na przyjęcie nowatorskich rozwiązań w opiece medycznej.

Jeroen Tas o przyszłości opieki zdrowotnej rozmawiał z agencją Newseria Biznes podczas targów CES 2020 w Las Vegas. Ekspert wyjaśnił, że dziś opieka zdrowotna jest skupiona wokół sytuacji, gdy stan pacjentów jest na tyle zły, że trafiają do szpitala. W przyszłości odpowiednie narzędzia pozwolą ludziom uniknąć hospitalizacji i zapobiec pogorszeniu się stanu zdrowia, który wymagałby szybkiej interwencji - uznał.

Przedstawiciel firmy Philips podkreśla, że sztuczna inteligencja i nowe technologie potrafią obecnie bardzo skutecznie wspierać lekarzy podczas diagnozy. W 2018 roku urządzenie BioMind oparte na AI okazało się skuteczne w diagnozowaniu chorób neurologicznych. Z kolei algorytm opracowany przez naukowców ze Stanford University w ciągu dwóch miesięcy nauczył się rozpoznawać 14 chorób na podstawie zdjęć RTG.

Z badania PwC „Dlaczego sztuczna inteligencja i roboty na nowo zdefiniują opiekę zdrowotną” wynika, że ponad połowa pacjentów (55 proc.) chciałaby korzystać z nowych technologii i urządzeń, które potrafią stawiać wstępną diagnozę i podawać sposób leczenia.

Więcej: biznes.newseria.pl

Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum