Internetowe Konto Pacjenta jest już w smartfonach, czyli aplikacja mojeIKP

Autor: oprac. WOK • Źródło: CeZ, Rynek Zdrowia14 maja 2021 17:47

Jak już informowaliśmy, dzięki aplikacji mobilnej mojeIKP z Internetowego Konta Pacjenta można teraz korzystać także w smartfonie.

Internetowe Konto Pacjenta jest już w smartfonach, czyli aplikacja mojeIKP
Aplikacja mobilna mojeIKP pozawala korzystać z Internetowego Konta Pacjenta w smartfonie; FOT. CeZ
  • Z Internetowego Konta Pacjenta korzysta już 8,5 mln Polaków, a każdego dnia dołączają kolejni użytkownicy - podaje CeZ
  • Aplikacji mojeIKP pozwala m.in. zarejestrować się na szczepienie przeciw COVID-19 czy wykupić leki w aptece
  • Z mojeIKP może korzystać każdy obywatel, który posiada profil zaufany, e-tożsamość w jednym z wybranych banków lub e-dowód

MojeIKP to bezpłatna aplikacja mobilna Ministerstwa Zdrowia i Centrum e-Zdrowia, która umożliwia dostęp do wybranych funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta poprzez smartfon z dostępem do internetu. Można ją pobrać na telefon z systemem operacyjnym Android z Google Play lub iOS z AppStore.

Szybki i wygodny dostęp do kluczowych e-dokumentów

- Rejestracja na szczepienie przeciw COVID-19, dostęp do elektronicznych recept i skierowań, wykupienie leku w aptece bez konieczności podawania numeru PESEL czy przesyłanie dokumentów bliskim w formie pliku pdf jest już łatwiejsze - teraz każdy może mieć Internetowe Konto Pacjenta w swoim telefonie, pobierając aplikację mobilną mojeIKP - podaje Centrum e-Zdrowia (CeZ).

- Już 8,5 mln Polaków korzysta z Internetowego Konta Pacjenta, a każdego dnia dołączają kolejni użytkownicy. Widać, że w naszym społeczeństwie jest ogromna potrzeba korzystania z rozwiązań cyfrowych również w publicznym systemie ochrony zdrowia - mówi Anna Goławska, wiceminister zdrowia.

Dodaje: - Dlatego udostępniamy kolejne narzędzie, które umożliwi szybki i wygodny dostęp do kluczowych e-dokumentów i funkcjonalności IKP poprzez telefon - wyjaśnia Anna Goławska

Z mojeIKP może korzystać każdy obywatel, który posiada profil zaufany, e-tożsamość w jednym z wybranych banków lub e-dowód. Aplikację mobilną mogą aktywować także osoby, które do tej pory nie logowały się na swoim Internetowym Koncie Pacjenta.

Wygoda i ułatwienie dla pacjentów

Aplikacja mojeIKP oferuje najważniejsze funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta za pośrednictwem telefonu komórkowego. W pierwszym etapie wdrożenia aplikacji udostępnione zostały najbardziej przydatne dla użytkowników funkcjonalności IKP oraz te, związane z walką z COVID-19.

W kolejnych miesiącach planowany jest dalszy rozwój aplikacji. Docelowo będzie ona wspierała różne procesy w ochronie zdrowia dotyczące obywateli i pomagała im w zarządzaniu sprawami zdrowotnymi.

Dzięki aplikacji mojeIKP można obecnie:

  • Zarejestrować się online na szczepienie przeciw COVID-19,
  • Wykupić lek w aptece bez konieczności podawania numeru PESEL - wystarczy podać farmaceucie do zeskanowania kod QR,
  • Mieć dostęp przez telefon do e-recept i e-skierowań bezpośrednio z otrzymanego powiadomienia PUSH,
  • Pobrać e-recepty i e-skierowania w formie pliku pdf, który można przesłać bliskim lub pracownikom medycznym e-mailem lub SMS-em,
  • Sprawdzić dawkowania przepisanego leku oraz jego ulotkę,
  • Sprawdzić, kiedy i gdzie odbędzie się wizyta na podstawie zarejestrowanego 
e-skierowania.

Pełny zakres Internetowego Konta Pacjenta dostępny jest nadal poprzez zalogowanie się na stronie www.pacjent.gov.pl.

Rejestracja na szczepienie krok po kroku

Dzięki mojeIKP można łatwo i wygodnie zarejestrować się online na szczepienie przeciw COVID-19, niezależnie od tego, czy mamy w danej chwili dostęp do komputera. Nie potrzeba również dodatkowego logowania się. Wystarczy wejść do aplikacji i sprawdzić, czy mamy już wystawione e-skierowanie na szczepienie - będzie ono wyróżnione niebieską obwódką, a następnie:

  • Kliknąć na e-skierowanie. Zobaczymy wówczas przycisk „Umów szczepienie", który przekieruje nas do systemu e-rejestracji w aplikacji mojeIKP.
  • Wybrać termin, szczepionkę i miejsce szczepienia. Po potwierdzeniu wyboru, wracamy przyciskiem wstecz (widocznym w prawym górnym rogu) do e-skierowania, gdzie pojawi się informacja o wybranym terminie szczepienia

Termin i miejsce szczepienia sprawdzamy w mojeIKP w e-skierowaniach. Na drugie szczepienie, jeśli jest przewidziane, umawia nas punkt szczepień i dlatego tego terminu nie zobaczymy w aplikacji.

Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum