Asseco włącza się do akcji #zostańwdomu i ułatwia zdalny kontakt z pacjentami FOT. Arch. RZ; zdjęcie ilustracyjne

Z myślą o usprawnieniu zdalnego kontaktu z pacjentami w warunkach pandemii koronawirusa powstały pakiety usług IT „Pacjencie #zostańwdomu”, dedykowane użytkownikom oprogramowania AMMS dla szpitali i mMedica używanych przez gabinety i przychodnie - informuje dostawca tych rozwiązań, Asseco Poland.

Placówki medyczne będą mogły bezpłatnie do 31 lipca br. korzystać z szeregu funkcjonalności, usprawniających pracę w tym wyjątkowym czasie. Głównym elementem pakietów jest opracowany przez Asseco moduł Teleporada, który wykorzystując technologię komunikacji audiowizualnej, pozwoli lekarzom na udzielanie porad w sposób zdalny i zapewni dostęp do cyfrowej dokumentacji medycznej pacjenta.

- W czasie pandemii kluczowe jest zapewnienie bezpieczeństwa pacjentów i personelu medycznego, przy jednoczesnym zachowaniu ciągłości świadczenia opieki lekarskiej. Jest to możliwe dzięki zdalnemu kontaktowi lekarza z pacjentem, dlatego przygotowaliśmy moduł Teleporada, z którego mogą korzystać lekarze w szpitalach i przychodniach - mówi Jan Butkiewicz, zastępca dyrektora Pionu ds. Sprzedaży w Pionie Opieki Zdrowotnej Asseco Poland.
 
Uruchomienie usługi w placówce ochrony zdrowia nie wymaga skomplikowanego wdrożenia i dodatkowych nakładów na infrastrukturę informatyczną. Również ze strony pacjenta nie jest konieczne instalowanie żadnego oprogramowania, wystarczy dostęp do przeglądarki internetowej na telefonie lub komputerze. Otrzymuje on sms-em lub e-mailem unikalny link do spotkania.

- Dzięki współpracy Asseco z Operatorem Chmury Krajowej, rozwiązanie udostępniane jest jako usługa w Chmurze Krajowej. Zapewnia to najwyższy poziom bezpieczeństwa danych oraz pozwala na korzystanie z teleporady z dowolnego miejsca, bez potrzeby wychodzenia z domu - informuje Asseco. 

W skład pakietu dla systemu szpitalnego AMMS wchodzą dodatkowo moduły: e-Powiadomienia oraz e-Potwierdzenia. W czasie pandemii większość placówek medycznych boryka się również z problemem przeciążenia linii telefonicznych. Wielu pacjentów trzeba powiadomić o zmianie terminu lub formy wizyty, z drugiej strony dzwonią też pacjenci chcący potwierdzić lub odwołać zaplanowane wcześniej konsultacje.

- Z pomocą w takich sytuacjach przychodzi komunikacja elektroniczna i rozwiązania oparte na automatyzacji procesów przesyłania informacji. E-Powiadomienia pozwalają na masowe przesyłanie pacjentom informacji za pomocą SMS lub e-mail. Ich ważną funkcjonalnością jest również możliwość wysłania pacjentowi kodu PIN do realizacji e-Recepty. E-potwierdzenia umożliwiają natomiast pacjentowi łatwe potwierdzenie lub anulowanie wizyty e-mailem lub SMS-em, rozładowując przeciążone linie telefoniczne placówek medycznych i redukując liczbę nieodwołanych wizyt - podaje Asseco w informacji prasowej.

Z pakietów „Pacjencie #zostańwdomu” mogą skorzystać użytkownicy systemu AMMS oraz mMedica. Bezpłatna licencja udostępniona jest do 31 lipca 2020 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

PARTNER SERWISU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.