PARTNER SERWISU
Warszawa: 90 dawek przepadło - przesyłka ze szczepionkami na COVID-19 utknęła na recepcji Wszystkie szczepionki z przesyłki były do wyrzucenia, bo poza lodówką mogą leżeć tylko dwie godziny. Fot. Shutterstock

Luxmed musi wyrzucić 90 dawek szczepionki na COVID-19. Przesyłka ze szczepionkami, którą należało natychmiast umieścić w chłodni, leżała w recepcji kilka godzin. To pierwszy taki przypadek w Polsce.

W Warszawie szczepienia odbywają się w 22 szpitalach węzłowych. Jednym z nich jest Szpital Luxmed Onkologia. Za dostawy szczepionek do tej jednostki z Agencji Rezerw Materiałowych odpowiedzialna jest firma Pharmalink, która dysponuje specjalnym do tego sprzętem.

Jak poinformowała Gazeta Wyborcza, kurier tej firmy w miniony wtorek dostarczył 90 dawek szczepionki na COVID-19 do jednej z przychodni Luxmedu w Warszawie. Paczki nie przekazano. Okazało się jednak, że pudełko z 90 dawkami leży w recepcji od rana. Wszystkie szczepionki z niego były do wyrzucenia, bo poza lodówką mogą leżeć tylko dwie godziny.

Robert Zawadzki, wiceprezes zarządu LuxMed Onkologia, który odpowiada za szczepienia w należącym do grupy szpitalu węzłowym, potwierdza, że doszło do incydentu. Wyjaśnia, że w poniedziałek, 4 stycznia, z Agencji Rezerw Materiałowych do Szpitala Luxmed Onkologia dotarła pierwsza dostawa szczepionek - 1530 dawek. Aby zwiększyć efektywność szczepienia, zaraz po otrzymaniu dostawy zdecydowano, aby wysłać część szczepionek - 900 dawek - do ośmiu przychodni grupy w Warszawie.

Następnego dnia, we wtorek rano, siedem z ośmiu przychodni potwierdziło, że paczki ze szczepionkami do nich dotarły i natychmiast znalazły się w chłodniach. Jednostka Luxmedu przy ul. Postępu 21 około południa przekazała sygnał, że przesyłki wciąż nie ma. Pracownicy skontaktowali się z firmą dostarczającą szczepienia i usłyszeli, że paczkę dostarczono kilka godzin wcześniej. Jak się okazało, kurier dostarczył przesyłkę do recepcji ogólnej, ale nikt nie poinformował pracowników o jej zawartości.

Więcej: warszawa.wyborcza.pl

"Odpowiedzialność leży po stronie Luxmedu. ARM zrealizował dostawę zgodnie z procedurami oraz zaleceniami producentów. Problem dotyczył transportu między dwoma placówkami Luxmedu. Agencja Rezerw Materiałowych dokłada wszelkich starań, żeby dokładnie wyjaśnić to zajście" - poinformowała we wtorek (12 stycznia) Agencja Rezerw Materiałowych na Twitterze.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.