• PATRON HONOROWYpartner serwisu
  • PARTNER SERWISUpartner serwisu
  • PARTNER SERWISUpartner serwisu
  • PARTNER SERWISUpartner serwisu
  • PARTNER SERWISUpartner serwisu

Pacjentki z zaawansowanym rakiem piersi w najnowszym spocie kampanii BreastFit

Autor: PWX/Rynek Zdrowia • • 16 lipca 2018 18:32

Kobiety z zaawansowanym rakiem piersi zwykle żyją w cieniu choroby, są niewidzialne dla społeczeństwa i systemu. Symbolicznie z tą sytuacją "rozprawia się" najnowszy spot kampanii BreastFit, którego premiera - na wielkim ekranie - miała miejsce 28 czerwca w Multikinie Ursynów podczas inaugurującego kampanię BreastFit Day.

W spocie kampanii pacjentki opowiadają o swoich doświadczeniach związanych z chorobą. Fot. Fundacji OnkoCafe-Razem Lepiej/YouTube

Kampania BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa zwraca uwagę na istotną rolę najbliższych we wsparciu kobiety w chorobie.

W spocie kampanii pacjentki opowiadają o swoich doświadczeniach związanych z chorobą, przełamując tabu, rozpoczynając publiczną dyskusję nt. zaawansowanego raka piersi i przekazując wszystkim wiadomość: Od dziś nie chcemy być niewidzialne.

- BreastFit uczy, jak radzić sobie z chorobą nowotworową i jak być mądrym wsparciem, gdy rak piersi dotknie bliską nam osobę - matkę, siostrę, żonę czy przyjaciółkę - mówi Adrianna Sobol, członek zarządu Fundacji OnkoCafe-Razem Lepiej, psychoonkolog.

Dodaje: - Rak piersi w stadium zaawansowanym, w coraz większej liczbie przypadków staje się chorobą przewlekłą. Mądre wsparcie jest więc ważnym elementem procesu terapeutycznego, który dotyczy chorej, ale także całej rodziny.

Z dostępnych badań wynika, że blisko 47 proc. Polek ze zdiagnozowanym rakiem piersi i ich opiekunów czuje się negatywnie postrzegana przez społeczeństwo. W Polsce rak piersi stanowi ok. 23 proc. wszystkich zachorowań na nowotwory złośliwe u kobiet.

O ile udało nam się "oswoić" z rakiem piersi jako takim, o tyle jeśli mowa o zaawansowanym raku piersi, temat spychany jest na margines. Tymczasem do postaci zaawansowanej rak piersi rozwija się u ok. 30 proc. chorych kobiet.

- Fundacja OnkoCafe - Razem Lepiej już od 4 lat walczy z brakiem otwartości do rozmowy nt. zaawansowanego raka piersi. Pacjentki w momencie diagnozy są przerażone, boją się, że całe ich dotychczasowe życie ulegnie zmianie - mówi Anna Kupiecka, Prezes Fundacji OnkoCafe - Razem Lepiej.

Stały postęp w leczeniu zaawansowanego nowotworu piersi coraz częściej pozwala pacjentkom żyć z rakiem piersi jak z chorobą przewlekłą. Leczenie w stadium zaawansowanym koncentruje się na wydłużeniu życia kobiet zmagających się z chorobą oraz poprawie jego jakości poprzez ograniczenie dolegliwości bólowych.

Jednak mimo postępu medycyny, pogłębia się dysproporcja w dostępie do skutecznych i nowych metod leczenia. Pacjentki w Polsce nie mogą korzystać z najnowocześniejszych metod leczenia, które dostępne są dla kobiet w krajach Europy Zachodniej.

Kampania BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa powstała z inicjatywy Fundacji OnkoCafe - Razem Lepiej. Celem kampanii jest zachęcenie do systematycznych badań i edukacja na temat choroby, jaką jest zaawansowany rak piersi.

III edycja kampanii objęta została honorowym patronatem Małżonki Prezydenta RP Agaty Kornhauser-Dudy. Partnerem specjalnym kampanii jest Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec. Spot kampanii dostępny jest pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=NazHeW8WGZ4

Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum