• PARTNER SERWISUpartner serwisu
  • PARTNER SERWISUpartner serwisu
  • PARTNER SERWISUpartner serwisu
  • PARTNER SERWISUpartner serwisu
  • PARTNER SERWISUpartner serwisu
  • PARTNER SERWISUpartner serwisu

Pacjentki z rakiem piersi w spocie kampanii "BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa"

Autor: MAK/Rynek Zdrowia • • 31 lipca 2019 20:03

Najnowszy spot kampanii "BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa", którego premiera miała miejsce 30 lipca w Multikinie Ursynów w Warszawie, pokazuje historię Ani, która mimo swojej nieuleczalnej choroby każdego dnia chce marzyć swojej przyszłości. Ania to głos kobiet z zaawansowanym rakiem piersi, które głośno mówią o swoich potrzebach i chcą być zauważone przez społeczeństwo.

Pacjentki z rakiem piersi w spocie kampanii "BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa"
Fragment spotu kampanii "BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa"; FOT. YouTube

"Wyobraź sobie życie bez planu. Brzmi dobrze, prawda?". Takimi słowami zatroskany mężczyzna rozpoczyna historię Ani, mamy dwóch córek, która dotychczas prowadziła aktywne życie zawodowe, rodzinne i społeczne. Spokój rodzinny nagle burzy choroba - zaawansowany rak piersi. Od tego momentu Ania martwi się nie tylko o swoje zdrowie, ale o przyszłość swoich dzieci, o swoją rodzinę.

Ta historia może spotkać każdą kobietę w dowolnym okresie życia - kiedy rozsiany rak piersi zostaje zdiagnozowany od razu lub dochodzi do nawrotu choroby i przerzutów.

Najnowszy spot kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” pokazuje, że największym marzeniem kobiet chorujących na zaawansowanego raka piersi może stać się wpisanie do kalendarza wakacyjnego wyjazdu, czy zaplanowanie przyjęcia urodzinowego dla dzieci. Niestety, niepewność jutra sprawia, że nadal są niedostrzegane przez społeczeństwo. Pacjentki, zmagając się z rakiem piersi, chcą żyć, pracować, kochać i być kochane.

Według danych z Krajowego Rejestru Nowotworów, w 2016 roku u Polek wykryto blisko 19 tysięcy nowotworów piersi oraz uznano go za przyczynę prawie 6,5 tys. zgonów. 78 proc. mężczyzn uważa, że wsparcie w chorobie jest zdecydowanie potrzebne. To ważne, zwłaszcza dlatego, że rak piersi do postaci zaawansowanej rozwija się aż u 30 proc. kobiet z tym nowotworem.

Kampania „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” powstała z inicjatywy Fundacji OnkoCafe - Razem Lepiej, a jej partnerem jest Novartis Oncology. Celem kampanii jest zachęcenie do systematycznych badań i edukacja na temat choroby, jaką jest zaawansowany rak piersi.

- Zależy nam, aby każda kobieta zrobiła wszystko, co w jej mocy, aby uniknąć zachorowania, bądź wykryć chorobę na możliwie najwcześniejszym etapie. Tylko profilaktyka i odwaga w wykonywaniu badań i zmierzeniu się z ewentualną diagnozą mogą zmniejszyć ryzyko rozwoju nowotworu do postaci zaawansowanej - mówi Anna Kupiecka, prezes Fundacji OnkoCafe - Razem Lepiej.

Kampania „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” każdego roku stara się zwrócić również ogromną uwagę na to, jak istotne jest wsparcie kobiet przez bliskich, a zwłaszcza przez mężczyzn. - Zmierzenie się z chorobą, taką jak zaawansowany rak piersi, stanowi ogromne wyzwanie nie tylko dla chorej, ale również dla jej partnera. To moment, w którym należy stanąć ramię w ramię i wspólnie stawić czoła chorobie - podkreśla mówi Adrianna Sobol, członek zarządu Fundacji OnkoCafe - Razem Lepiej, psychoonkolog.

Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum