×
Subskrybuj newsletter
rynekzdrowia.pl
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
  • PARTNER SERWISUpartner serwisu
  • PARTNER SERWISUpartner serwisu
  • PARTNER SERWISUpartner serwisu
  • PARTNER SERWISUpartner serwisu

NFZ przeprasza za to, że chorzy nie dostają kart DiLO

Autor: katowice.wyborcza.pl/Rynek Zdrowia05 stycznia 2018 16:25

Pacjenci chorzy na raka lub z podejrzeniem choroby nowotworowej nie dostają zielonych kart, które - przynajmniej w teorii - gwarantują badanie i leczenie z ominięciem kolejek - podaje Gazeta Wyborcza.

NFZ przeprasza za to, że chorzy nie dostają kart DiLO
Fot. Adobe Stock. Data Dodania: 16 grudnia 2022

Problem występuje w dziesiątkach szpitali i przychodni. Polega na tym, że placówki nie dostały jeszcze numerów umów z NFZ na ten rok. Umowy są już wprawdzie podpisane, ale tylko na papierze. Urzędnicy nie wprowadzili ich do systemu informatycznego. Stąd też problem z tzw. zieloną karta, czyli kartą diagnostyki i leczenia onkologicznego (DiLO).

"Problemy techniczne związane z wystawieniem kart DiLO powinny zostać zażegnane do końca tygodnia. Kłopoty wynikały z tzw. transportu danych pochodzących z umów, które na przełomie roku są odnawiane (rokrocznie odnawiany załącznik finansowy na bieżący rok). W skrócie proces polega na tym, że umowy mają pierwotnie formę pisemną, następnie NFZ oczekuje na zwrot kopii podpisanej przez szpital lub przychodnię. Na ostatnim etapie umowy są przetwarzane elektronicznie" - napisała w odpowiedzi na pytanie Gazety Wyborczej Małgorzata Doros, rzeczniczka śląskiego NFZ.

Dodała też: "Serdecznie przepraszamy wszystkich pacjentów, którzy napotkali utrudnienia, leżące po naszej stronie".

Więcej: katowice.wyborcza.pl

Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum