Marsz Różowej Wstążki po raz 16. przeszedł ulicami Warszawy
- Dbam o siebie dla Ciebie - pod takim hasłem ulicami Warszawy przeszedł w sobotę Marsz Różowej Wstążki. To już 16. edycja imprezy, której celem jest promowanie profilaktyki raka piersi i zachęcenie kobiet do regularnych badań.

Wśród maszerujących były ambasadorki tegorocznej edycji - aktorki: Anna Nowak-Ibisz i Aneta Zając oraz wokalistka Anny Wyszkoni. W marszu wzięła też udział piosenkarka Natalia Kukulska. Występy Wyszkoni, Kukulskiej a także Patrycji Markowskiej to jedna z atrakcji imprezy rodzinnej odbywającej się po marszu.
Podczas imprezy kobiety mogły wykonać bezpłatnie badania mammograficzne oraz USG piersi. Przygotowano także konkursy z nagrodami, animacje dla dzieci prowadzone przez Pana Yapę. Można także kupić produkty z Różową Wstążką, które wspierają działania profilaktyczno-edukacyjne prowadzone w ramach kampanii Avon kontra Rak Piersi.
Marsz, który tradycyjnie już odbywa się w październiku, jest częścią prowadzonej od kilkunastu lat Wielkiej Kampanii Życia, która ma popularyzować wiedzę na temat raka piersi i zachęcać do regularnego wykonywania badań USG i mammograficznych, jako najskuteczniejszego sposobu na wczesne wykrycie i efektywne zapobieganie rozwojowi raka piersi.
Podczas konferencji prasowej przed marszem Elżbieta Kozik, prezeska Stowarzyszenia "Amazonki" Warszawa Centrum, które jest współorganizatorem Marszu, podkreślała, że o profilaktyce raka piersi mówią już wszyscy, ale należy skupić się na dostępności badań dla kobiet. - Marsz Różowej Wstążki, gdzie można wykonać bezpłatnie badania mammograficzne i USG piersi, to doskonała okazja dla wielu kobiet- dodała.
O znaczeniu badań profilaktycznych mówiła też prof. Urszula Grześkowiak z Centrum Onkologii. - Dzięki badaniom kontrolnym możemy raka wcześniej wykryć i mieć dużo większe szanse na jego wyleczenie" - zaznaczyła. "To tylko tyle i aż tyle - dodała. Podkreśliła, że o badaniach profilaktycznych powinny pamiętać zwłaszcza młode kobiety, wśród których częściej występują złośliwe nowotwory piersi, które trudniej wyleczyć.
Organizatorzy przypomnieli, że Marsz Różowej Wstążki to jedna z akcji podejmowanych w ramach Wielkiej Kampanii Życia - Avon kontra Rak Piersi. Kampania prowadzona jest w Polsce przez firmę Avon od 15 lat, a w tym czasie ze sprzedaży produktów z Różową Wstążką udało się zebrać 15 mln zł.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)