×
Subskrybuj newsletter
rynekzdrowia.pl
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
  • PARTNER SERWISUpartner serwisu
  • PARTNER SERWISUpartner serwisu
  • PARTNER SERWISUpartner serwisu

"Bądź mężczyzną. Chroń zdrowie!": kampania edukacyjna przynosi efekty

Autor: LJX/Rynek Zdrowia18 listopada 2013 16:49

Już co trzeci polski mężczyzna zauważa zagrożenie związane z nowotworem prostaty, a liczba mężczyzn dostrzegających ryzyko związane z rakiem pęcherza moczowego i nerki uległa podwojeniu w okresie zaledwie jednego roku - to efekty kampanii "Bądź mężczyzną. Chroń zdrowie!" oraz Projektu M45+.

"Bądź mężczyzną. Chroń zdrowie!": kampania edukacyjna przynosi efekty
Fot. Adobe Stock. Data Dodania: 16 grudnia 2022

Kampania promocyjna zainicjowana przez Ministerstwo Zdrowia i realizowana wraz z Centrum Onkologii - Instytutem im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie prowadzona od 1 lipca 2012 r. miała na celu poprawę stanu wiedzy oraz podniesienie świadomości społecznej dotyczącej znaczenia profilaktyki w zakresie wczesnego wykrywania chorób nowotworowych układu moczowo-płciowego u mężczyzn. Działania prowadzone będą do końca 2013 roku.

Kampania "Bądź mężczyzną. Chroń zdrowie!" to jedno z działań realizowanych w ramach Projektu M45+ współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki. Adresatami projektu byli mężczyźni w wieku powyżej 45. roku życia z grupy podwyższonego ryzyka zachorowania na choroby nowotworowe układu moczowo-płciowego związanego z aktywnością zawodową i osoby z ich najbliższego otoczenia.

W ramach akcji przeszkolono ponad 3,8 tys. lekarzy POZ oraz 1,2 tys. pielęgniarek w zakresie przyczyn zachorowalności, objawów, związków przyczynowo skutkowych z czynnikami zawodowymi oraz nowoczesnych metod leczenia.

Kampania medialna obejmowała emisję 66.774 spotów telewizyjnych i 18.879 radiowych, pojawiło się 547 reklam w prasie, na ulicach polskich miast wyeksponowano 400 billboardów, 8 tys. nośników w komunikacji miejskiej, natomiast w Internecie odnotowano ponad 406 mln tzw. zdarzeń internetowych. Uzupełnieniem kampanii były działania public relations oraz komunikacja w mediach społecznościowych.

Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum