Kampania "Ciśnienie na życie" zbada wiek serca Polaków

Autor: LJX/Rynek Zdrowia • • 11 września 2013 21:03

Serce dorosłego Polaka i Polki jest średnio o 8 lat starsze niż oni sami - takie wnioski wynikają z nowoczesnego badania NATPOL 2011, analizującego zdrowie Polaków.

Kampania "Ciśnienie na życie" zbada wiek serca Polaków
Dlatego Grupa Polpharma z pomocą lekarzy, pielęgniarek oraz specjalnie przygotowanej aplikacji przeprowadzi badanie przesiewowe, dzięki któremu Polacy będą mogli sprawdzić, ile lat mają ich serca. Badania stanowią część ogólnopolskiej kampanii społecznej "Ciśnienie na życie", a ich wyniki zostaną przedstawione w raporcie "Serce Polaka".

Na wiek serca wpływają różne czynniki, których pacjenci często nie biorą pod uwagę – tryb życia, stres, dieta, występowanie w przeszłości zdarzeń kardiologicznych (u pacjenta lub w rodzinie pacjenta). Mogą one prowadzić do nadciśnienia tętniczego, otyłości, podwyższenia poziomu cholesterolu we krwi, a w konsekwencji spowodować udar mózgu lub zawał serca.  

Dlatego w ramach kampanii "Ciśnienie na życie” pielęgniarki na stoiskach w całej Polsce za pomocą specjalnie przygotowanej aplikacji przeprowadzą szczegółowe wywiady, który pozwoli określić wiek serca danej osoby i wykryć potencjalne czynniki ryzyka wystąpienia zawału serca i udaru mózgu. Aplikacja powstała w oparciu o wyniki The Framingham Heart Study i publikację R. D’Agostino i wsp.  Circulation oraz prace badawcze zespołu dra hab. T. Zdrojewskiego z Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.

Za zgodą naukowców z Boston University, autorów algorytmu FHS, eksperci GUMed opracowali na potrzeby kampanii "Ciśnienie na życie” aplikację, która podczas badania u osób w wieku 30-74 lata, może za pomocą kilku prostych pomiarów i pytań zbadać tzw. wiek serca względem aktualnego wieku pacjenta.
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum