• PARTNER SERWISUpartner serwisu
  • PARTNER SERWISUpartner serwisu

ZnanyLekarz robi furorę za granicą. Platforma zmieniła się przez koronawirusa

Autor: oprac. JKB • Źródło: Mat. prasowe, spidersweb.pl, Rynek Zdrowia17 grudnia 2021 11:01

Portal ZnanyLekarz pozwala pacjentom na umawianie wizyt lekarskich przez internet, a także umożliwia publikowanie opinii o medykach. Polski startup przejął kilka podobnych portali – teraz przyszedł czas na niemiecką jamedę.

ZnanyLekarz robi furorę za granicą i przejmuje niemieckiego konkurenta. Fot. AdobeStock
  • ZnanyLekarz należy do grupy Docplanner - największej na świecie platformy do umawiania wizyt lekarskich online i wiodący dostawca rozwiązań SaaS dla lekarzy i placówek medycznych
  • Firma niedawno ogłosiła przejęcie firmy jameda - największej platformy cyfrowych usług medycznych z siedzibą w Monachium
  • Jameda współpracuje z 20.000 lekarzy, a serwis odwiedza 8 milionów pacjentów. Dla Docplanner oznacza to znaczący wzrost bazy klientów (obecnie 110.000) oraz pacjentów - platformę odwiedza 70 milionów pacjentów każdego miesiąca
  • - Możliwość współpracy z takim mocnym graczem była czynnikiem decydującym o przejęciu i wejściu do Niemiec – powiedział w rozmowie ze spidersweb.pl szef ZnanegoLekarza Piotr Radecki

Czytaj: Rząd zmienia obostrzenia. Jest projekt nowelizacji rozporządzenia covidowego

Od 2022 roku rewolucja w L4. Zwolnienie lekarskie z nowego powodu

ZnanyLekarz podbija zagraniczne rynki

Właściciel platformy ZnanyLekarz ostatniego dużego przejęcia dokonał w 2017 roku - wówczas spółka rozpoczęła działalność w Brazylii i Meksyku, pod marką Doctoralia. Grupa działa też we Włoszech, Hiszpanii oraz w Turcji. Teraz Docplanner wszedł na rynek niemiecki i przejął serwis jameda.

Firma zapowiada w ramach przejęcia zwiększenie zatrudnienia o 200 osób oraz zainwestowanie ponad ćwierć miliarda euro w ciągu najbliższych 2-3 lat. Ponadto planowana jest również optymalizacja dostarczanych rozwiązań poprzez połączenie najlepszych elementów każdej z platform.

- Jesteśmy dumni, że do naszych działań włącza się zespół jameda, który otwiera nam swoje drzwi do lekarzy i pacjentów na rynku niemieckim. Wierzymy, że doświadczenie i pasja zespołu niemieckiego w połączeniu z globalną wiedzą wpłyną znacząco na to, w jakim świecie i w jakiej rzeczywistości wszyscy będziemy podejmować decyzje dotyczące najważniejszego aspektu naszego życia - zdrowia - mówi Piotr Radecki, dyrektor zarządzający platformy ZnanyLekarz.

Z kolei dr Florian Weiss, dyrektor generalny jameda podkreśla, że "Docplanner i jameda pasują do siebie zarówno pod względem historycznym, zaczynaliśmy jako serwisy do opiniowania lekarzy, jak i rozwoju w tym samym kierunku, oferując lekarzom rozwiązania SaaS".

- Jameda mocno wierzy w znaczenie relacji, opartych na zaufaniu, pomiędzy lekarzami a pacjentami, dlatego wykorzystujemy innowacyjne rozwiązania cyfrowe, których zadaniem jest ich wspieranie - dodaje.

Sprawdź: System informatyczny ułatwia lekarzom zdalny kontakt z zakażonym pacjentem w izolatce

Wynik testu na koronawirusa będzie dostępny w aplikacji mojeIKP

Pełne przejęcie jamedy od 1 stycznia 2022

Jak czytamy w informacji prasowej ZnanegoLekarza pełne przejęcie jamedy, które nastąpi 1 stycznia 2022 roku, jest kolejnym krokiem w strategii rozwoju Docplanner w skali globalnej.

- W ramach globalnej ekspansji firma może się pochwalić zarówno solidnym wzrostem organicznym jak i udanymi akwizycjami, TuoTempo we Włoszech (2019), Doctoralia w Hiszpanii (2016) i Eniyihekim (obecnie Doktortakvimi) w Turcji (2014) - wyliczają przedstawiciele marki.

ZnanyLekarz zmienił się w pandemii koronawirusa

Platforma ZnanyLekarz - jak podkreślił Piotr Radecki, w rozmowie z portalem spidersweb.pl - zmienił się w związku z pandemią koronawirusa. Dość szybko wprowadzono bowiem do platformy nowe i pomocne rozwiązania. Wymienił, że zostały dodane usługi takie jak:

  • konsultacje online w formie wideokonferencji z lekarzami;
  • usługi e-recepty;
  • płatność online;
  • elektroniczna dokumentacja medyczna;
  • aplikacja dla pacjentów z możliwością bezpłatnego czatowania z lekarzami.

Szef platformy wskazywał również na łamach spidersweb.pl, że zależy mu na tym, by platforma była traktowana jako oprogramowanie dla lekarzy, poprawiające ich codzienną pracę – przekazał spidersweb.pl.

- Koncentrujemy się na tym, by lekarze myśleli o nas nie tylko jako o serwisie dostarczającym im pacjentów, ale także jako oprogramowaniu, które służy im do automatyzacji i usprawniania codziennej pracy, a pacjenci mogli spotkać się z najlepszym dla nich lekarzem, w dowolnym miejscu i czasie – wyjawił SEO ZnanyLekarz.

Zobacz też: System Informacji Medycznej. Naczelna Rada Lekarska: nie znamy celu tych zmian. "To budzi obawy"

E-zdrowie bliskie pacjentom. Dyrektor CeZ: możliwości nie tylko po stronie IT, ale zaangażowanych podmiotów

Cyfryzacja służby zdrowia to także wzrost cyberzagrożeń

Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum