CHOROBY PŁUC

Terapie, profilaktyka, badania. Najnowsze doniesienia medyczne

  • PARTNER SERWISUpartner serwisu

Płuca Polski

Autor: ARTYKUŁ DOSTARCZONY PRZEZ BOEHRINGER INGELHEIM MARKETING SP. Z O.O

Przewlekła obturacyjna choroba płuc (POChP), według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), zajmuje 4. miejsce wśród najczęstszych przyczyn zgonów, a w Polsce umiera na nią 17 tysięcy osób rocznie. Świadomość występowania choroby oraz objawów z nią związanych nadal jest w naszym społeczeństwie niewystarczająca. Kolejna edycja kampanii Płuca Polski z udziałem ekspertów medycznych ma na celu przyczynić się do poprawy tego stanu rzeczy. Tegoroczne działania skierowanie są głównie do osób dorosłych, aktywnych zawodowo, znajdujących się w grupie podwyższonego ryzyka zachorowania. Organizatorem kampanii jest, tak jak w poprzednich latach, firma Boehringer Ingelheim, a patronatu akcji udzieliły: Polskie Towarzystwo Chorób Płuc oraz Polskie Towarzystwo Oświaty Zdrowotnej.

Dodano: 07 sierpnia 2017, 09:01 Aktualizacja: 16 sierpnia 2017, 12:56

Mimo, że przewlekała obturacyjna choroba płuc jest jedną z najczęstszych przyczyn zgonów, skrót POChP zna zaledwie 40% Polaków, a tylko 42% z nich potrafi go poprawnie rozwinąć. To właśnie dlatego podejmowane są działania objęte nazwą: „Kampania Płuca Polski”. Ich celem jest zwrócenie uwagi na chorobę i zagrożenia, które niesie ze sobą. Tegoroczna, trzecia już edycja kampanii skierowania jest głównie do osób dorosłych (40+), ponieważ z wiekiem ryzyko zachorowania na POChP jest coraz wyższe. Ponadto wczesne wdrożenie leczenia może znacznie poprawić jakość życia chorych i spowolnić postępy choroby.

W ramach prowadzonych działań warto wspomnieć, że dzięki nowoczesnym technologiom, możliwe jest samodzielne sprawdzenie swojego ryzyka zachorowania na POChP. Można to zrobić bez wychodzenia z domu używając aplikacji POChP Skaner dostępnej na stronie kampanii – www.plucapolski.pl. Dotychczas z tego narzędzia skorzystało już ponad 4000 Polaków. Podczas różnego rodzaju akcji otwartych uczestnicy mają także okazję wypróbować innowacyjną instalację multimedialną „Złap swój autobus”, gdzie zadaniem osoby korzystającej z bieżni jest dogonienie autobusu widocznego na ekranie. Jeżeli użytkownik biegnie z prędkością, która pozwala na dogonienie autobusu oznacza to, że jego płuca są zdrowe, natomiast jeżeli się to nie udaje, powinien pomyśleć o wykonaniu badania spirometrycznego.
Warto wykonać to badanie, bo jak podkreśla prof. dr hab. n. med. Adam Antczak – ekspert kampanii Płuca Polski „choroba jest nieuleczalna, lecz jej szybkie rozpoznanie i wdrożenie leczenia pozwala na utrzymanie jakości życia pacjenta na wyższym poziomie i maksymalne jego przedłużenie”.

Tegoroczna kampania otworzyła swój fan page na Facebook’u pod nazwą Płuca Polski. Zaplanowanych zostało również wiele wydarzeń dla publiczności, które anonsowane będą w mediach ogólnodostępnych.

Więcej informacji o kampanii: www.plucapolski.pl oraz na Facebooku

Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

    POLECAMY W PORTALU