Więcej niż impreza targowa

Autor: Marcin Walków • • 21 kwietnia 2010 13:02

23. edycja Międzynarodowego Salonu Medycznego Salmed w Poznaniu

Międzynarodowy Salon Medyczny Salmed 2010 (Poznań, 10-12 marca), czyli największe w Europie Środkowo-Wschodniej targi branży medycznej, w kilku liczbach to 13 tys. mkw. ekspozycji i ponad 300 wystawców z 29 krajów.
Tegorocznym targom towarzyszyły konferencje z zakresu zarządzania w ochronie zdrowia, a także dotyczące nowoczesnego sprzętu medycznego. Zaprezentowanych zostało ponad 100 innowacyjnych premier targowych. - W wielu przypadkach są to również nowości rynkowe. Wśród naszych wystawców są liderzy rynku polskiego i przedstawiciele marek światowych - przypomina Marzena Banasz z zespołu PR Międzynarodowych Targów Poznańskich.
Jak w zwierciadle
- Historia rozwoju targów jest odzwierciedleniem tego, co się dzieje w gospodarce - mówi Rynkowi Zdrowia Anna Lemańska, dyrektor targów Salmed. - Trzeba zauważyć, że branża medyczna jest jedną z nielicznych, która obroniła się przed kryzysem.
Tradycyjnie, podczas pierwszego dnia targów Salmed 2010, najciekawsze produkty nagrodzone zostały Złotym Medalem MTP - Złotym Esculapem (zob. ramka). Wśród wyróżnionych w tegorocznej edycji znalazły się m.in.: system szpitalny CliniNET firmy UHC i ultrasonograf Sonix TOUCH kanadyjskiej firmy Ultrasonix Medical Corp.
Wyróżniany jest również sposób prezentacji produktów (nagroda Acanthus Aureus Salmed 2010). Tegorocznymi laureatami tej nagrody zostały m.in. firma Siemens Healthcare Diagnostics i bydgoski Zakład Techniki Medycznej Tech-Med.
- Acanthus Aureus to nagroda za wystrój i funkcjonalność stoiska, które najlepiej sprzyjają przyjętej strategii marketingowej wystawcy - wyjaśnia Anna Lemańska. - Jeśli firma np. nastawiona jest na nawiązanie relacji z nowymi klientami i prezentację produktów, stoisko powinno umożliwiać przeprowadzenie rozmów w spokojnej atmosferze i swobodny dostęp do eksponowanych produktów.
- Dobra oferta, kontakt e-mailowy i telefoniczny z klientem to za mało. Liczy się budowanie relacji w kontakcie na żywo, podczas targów czy seminariów - zaznacza Gabriela Kieca-Saide z firmy Tech-Med.
- Dobrze zaaranżowane stoisko sprawia, że w świadomości klienta pozostaje marka firmy - twierdzi Izabela Ławrynowicz z Siemens Healthcare Diagnostics Sp. z o.o.
Odwiedzający
Powody, dla których targi odwiedza ok. 5 tys. osób, są bardzo różne. Wśród gości jest wielu menedżerów zakładów opieki zdrowotnej, podejmujących decyzje o zakupie sprzętu; są projektanci poznający obowiązujące trendy i szukający inspiracji do swojej pracy. Salmed odwiedzają również pielęgniarki.
- Szukam udogodnień, zarówno dla pacjentów, jak i personelu pielęgniarskiego - przyznaje Małgorzata Salamon, pielęgniarka oddziałowa nowo otwartego oddziału chorób zakaźnych w Poznaniu, która zwróciła m.in. uwagę na podnośniki do codziennej toalety pacjentów niepełnosprawnych ruchowo oraz na wagi umożliwiające pomiar masy ciała, wzrostu i obliczanie BMI.
- Wygoda i bezpieczeństwo pacjenta są podstawą funkcjonowania nowoczesnego oddziału - dodaje nasza rozmówczyni. - Targi są również okazją, by zaprosić producentów do prezentacji i umożliwienia testowania sprzętu w szpitalu.
Wśród odwiedzających targi są również studenci uczelni medycznych. Tak jak Anna Szewczyk z Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu: - Kończę studia na kierunku zdrowie publiczne. Chcę zorientować się w nowościach i rozwiązaniach już funkcjonujących na rynku związanym z moją przyszłą profesją. Przy okazji może znajdę pracę?
Konferencje i szkolenia
W programie znalazły się także konferencje naukowo-szkoleniowe dla diagnostów laboratoryjnych, menedżerów ochrony zdrowia, pielęgniarek, rehabilitantów i przedstawicieli systemu ratownictwa medycznego.
- Sama wystawa nie wystarczy - podkreśla Anna Lemańska. - Dużym zainteresowaniem cieszyło się m.in. szkolenie przygotowane przez Centrum Kreowania Liderów na temat rozwoju placówki medycznej z wykorzystaniem funduszy Unii Europejskiej i finansowania inwestycji w niepublicznych zakładach opieki zdrowotnej.
Jednym z patronów medialnych tegorocznej edycji targów Salmed był miesięcznik Rynek Zdrowia i portal rynekzdrowia.pl.

Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum