Problemy z rejestracją

Autor: DM • • 28 kwietnia 2011 10:29

Pacjenci, którzy próbują się zarejestrować na wizytę do niektórych poradni specjalistycznych w Krakowie, napotykają barierę w postaci zajętej linii telefonicznej, m.in. w poradni kardiologicznej i kardiochirurgicznej w Krakowskim Szpitalu Specjalistycznym im. Jana Pawła II.

Problemy z rejestracją
Małgorzata Rygiel, rzecznik Krakowskiego Szpitala Specjalistycznego im. Jana Pawła II, przyznaje w rozmowie z portalem rynekzdrowia.pl, że poradnia kardiologiczna przeżywa telefoniczne oblężenie. Zgodnie z szacunkami lecznicy, do rejestracji jest wykonywanych nawet 500 telefonów dziennie. Do tego dochodzi około 200 osób bezpośrednio w szpitalu.

Dwie metody

- W rejestracji poradni zatrudnionych jest 11 osób, które pracują na zmiany.

W najlepszym przypadku, gdy nie ma absencji chorobowych czy urlopów, na zmianie pracuje 5 osób, z tym że jedynie dwa stanowiska są dedykowane wyłącznie do obsługi połączeń telefonicznych - tłumaczy nam sytuację Małgorzata Rygiel. - Ostatnio ze względu na chorobę jednej z pracownic była tylko jedna recepcjonistka "na telefonie"...

Według Małgorzaty Rygiel, tak duża liczba telefonów do rejestracji poradni kardiologicznej wynika z faktu, że w Krakowie nie ma zbyt wielu tego typu placówek.

Ponadto poradnia w Krakowskim Szpitalu Specjalistycznym im. Jana Pawła II jest jednostką referencyjną: - Obsługuje nie tylko osoby ze skierowaniem od lekarza pierwszego kontaktu, ale także pacjentów odsyłanych z innych poradni.

Zainteresowanie jest ogromne.

Szpital, w celu poprawy sytuacji, w ciągu najbliższych dwóch miesięcy ogłosi przetarg na modernizację centrali telefonicznej dla całej lecznicy. - Chcemy zorganizować rejestrację do wszystkich przychodni w formie call center. Rejestracja telefoniczna zostanie oddzielona od rejestracji dostępnej bezpośrednio przy okienku w szpitalu - tłumaczy Małgorzata Rygiel.

Plusy i minusy

Krakowska placówka rozważała też możliwość wprowadzenia rejestracji on-line, jednak uznano, że najbardziej efektywna będzie jednak rejestracja telefoniczna.

- Jednym z minusów rejestracji on-line mogłoby być nasilenie się rejestrowania pacjentów w kilku przychodniach naraz.

Skutkowałoby to dużą absencją pacjentów zapisanych na wizyty - wyjaśnia nam rzecznik placówki.

Z kolei Szpital Specjalistyczny im. Ludwika Rydygiera w Krakowie ma jednak zamiar skorzystać z rejestracji on-line do poradni specjalistycznych.

Jak informuje nas Ada Szostak, rzeczniczka szpitala, trwają prace nad przygotowaniem tego typu systemu, jednak termin jego wprowadzenia jeszcze nie jest znany.

Kłopoty z dodzwonieniem się do rejestracji występują także w wielu innych przychodniach specjalistycznych w mieście.
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum