To miał być dodatkowy zastrzyk, wzmacniający naszą siłę. Uzupełniający o te kompetencje, których w swoim gronie nie mieliśmy. Taki model trwa do dziś i niewątpliwie pomaga w rozwoju przedsiębiorstwa.

- Czy tę formę własności warto polecać innym podmiotom w branży medycznej, np. szpitalom, z których wiele boryka się z poważnymi problemami finansowymi?

- Szpital jest specyficznym miejscem, w którym podstawowym celem jest leczenie ludzi. Jednak nawet tak ważnego celu, jakim jest ratowanie życia i zdrowia, nie można realizować w oderwaniu od elementarnych zasad zarządzania. Dlatego uważam, że w skład spółki, która ma być efektem przekształceń, poza pracownikami szpitala, powinni wchodzić menedżerowie, ludzie, którzy nie znają się na leczeniu, ale umieją sprawnie i efektywnie zarządzać.

- Jaka była w 1991 r. strategia rozwoju spółki, a jaka jest dziś koncepcja rozwoju Grupy Kapitałowej TZMO SA?

- Ta strategia właściwie od początku lat 90. jest niezmienna. Wiemy, że w dzisiejszych warunkach żadne lokalnie działające przedsiębiorstwo produkcyjne w dłuższej perspektywie nie ma szans. Dlatego dążymy do tego, by działać w skali globalnej. Ten rozwój trwa od ponad 20 lat, jesteśmy w nim niezwykle konsekwentni.

Dziś nasze produkty sprzedajemy w ponad 65 krajach. W 16 mamy swoje przedstawicielstwa, z własnymi organizacjami sprzedaży. Docieranie do klienta poprzez własne struktury sprzedaży uważamy za jeden z kluczowych elementów naszej strategii.

Oczywiście zaczynaliśmy od rynku europejskiego. Silna pozycja i wysokie wolumeny sprzedaży na rynku wschodnim zdecydowały o podjęciu decyzji o wybudowaniu pierwszych w historii TZMO SA fabryk produkcyjnych poza Polską. W 2003 roku, równolegle do produkcji w Polsce, ruszyły fabryki w Rosji i na Ukrainie.

Do dziś sukcesywnie je rozbudowujemy.

Ale Europa to "tylko" 700 mln ludzi. Od kilku lat jesteśmy obecni z naszymi produktami w Indiach.

Tam żyje 1,2 mld ludzi! To ogromny potencjał sprzedażowy dla naszej firmy. Dlatego rozwijamy naszą organizację handlową w tym kraju. Odległość pomiędzy Europą i Indiami skutkująca wysokimi kosztami transportu zdecydowała o tym, że w Indiach zbudowaliśmy fabrykę wyrobów higienicznych bella, dedykowanych temu obszarowi geograficznemu. Z kolei niższe koszty pracy zmusiły nas do podjęcia decyzji o przeniesieniu produkcji podstawowych materiałów opatrunkowych do Indii. Zatem dziś możemy powiedzieć, że proste wyroby medyczne produkujemy głównie w Indiach, te bardziej zaawansowane, wymagające nowoczesnych technologii w Polsce, w naszej najnowszej fabryce w Kowalewie Pomorskim. Twierdzę, że to najnowocześniejsza fabryka w Europie.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.