Początkowo przedsiębiorstwo funkcjonowało jako zakład prywatny, mimo ustanowienia w nim tymczasowego zarządu państwowego. Ale już w 1948 roku zakład upaństwowiono, włączając go do Zjednoczonych Zakładów Przemysłu Farmaceutycznego.

W ciągu dwóch następnych lat zlikwidowane zostały także inne, prywatne przedsiębiorstwa farmaceutyczne.

W 1951 roku po raz pierwszy pojawia się nazwa firmy Warszawskie Zakłady Farmaceutyczne Polfa.

W pierwszych latach powojennych starano się odbudować fabrykę i wdrożyć do produkcji podstawowe produkty lecznicze.

Dekadę później nastąpił rozkwit fabryki. Modernizacja i automatyzacja wytwarzania pozwoliła na kilkukrotny wzrost produkcji leków. Można nimi było zastąpić zagraniczne odpowiedniki.

Miejsce na rynku

Obecnie warszawska Polfa zajmuje trzecie miejsce na rynku pod względem liczby sprzedawanych opakowań leków, a osiemnaste pod względem wartości, według danych za 2008 rok. - To wyraźnie pokazuje, że jesteśmy producentem leków najwyższej jakości, przy jednoczesnym zachowaniu niskiej ceny - stwierdza Maciej Głowacki, prezes Polfy Warszawa SA.

Zwraca uwagę na bardzo szeroki asortyment: - Produkujemy ponad 140 leków w różnych formach i dawkach.

Zakres terapeutyczny wytwarzanych przez Polfę leków obejmuje 11 z 14 grup leków według klasyfikacji ATC.

Największy udział w wartości sprzedaży spółki mają leki działające na układ oddechowy (25,3%), ośrodkowy układ nerwowy (19,8%), układ krwiotwórczy (16,8%) oraz na układ pokarmowy i metabolizm (12%).

Polfa Warszawa SA jest także liderem w obszarze leków okulistycznych na krajowym rynku - blisko 20% wszystkich tego rodzaju leków sprzedanych w ubiegłym roku w Polsce pochodziło z warszawskiej Polfy.

W ostatnich latach nastąpił spadek udziału w produkcji form stałych, m.in.

tabletek i kapsułek, na rzecz form iniekcyjnych, co wynika z rosnącego popytu na preparaty w fiolkach, ampułkach i ampułkostrzykawkach.

Przełom i zmiany własnościowe

Największy rozwój fabryki przypadł na lata 90. ubiegłego wieku. Z jednej strony zakład wymagał gruntownej reorganizacji, by zapewnić sobie konkurencyjną pozycję w branży, w nowych warunkach gospodarki rynkowej. To wymagało rozbudowy struktur odpowiedzialnych za promocję i marketing spółki, a także wprowadzenia stałego monitorowania rynku - pod względem zapotrzebowania na konkretne produkty lecznicze i oceny działań konkurencji.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.