Wygląda to tak, że lekarz koordynator przyjmuje pacjenta i wprowadza jego dane do aplikacji. Następnie chory idzie do apteki i tam odbiera lek, co też jest wpisywane do aplikacji. Na końcu chory trafia do pielęgniarki, która udziela porad pacjentom, co również odnotowuje w aplikacji.

W ten sposób każdy uzupełnia dane w aplikacji. Dzięki temu można na bieżąco sprawdzić, co się dzieje z pacjentem, i jaki jest stan wykorzystania środków.

Po wpisaniu wszystkich danych, po wyjściu pacjenta z poradni jego rekord powinien być czysty. Kiedy świeci się "na czerwono" oznacza to dla nas, że albo ktoś czegoś nie wpisał do aplikacji, albo też pacjent się nie pojawił. Wgląd w aplikację mają wszystkie osoby, które biorą udział w realizacji programu, czyli farmaceuta, koordynator, pielęgniarka oraz w końcu moja osoba, która negocjuje kontrakt z Narodowym Funduszem Zdrowia.

- Czy oprócz wskazanych przez Pana elementów, są jeszcze inne rozwiązania wewnętrzne ułatwiające koordynację leczenia tak dużej liczby chorych?

- Ostatnim elementem usprawniającym naszą pracę jest dokumentacja medyczna. Regularnie przeprowadzamy jej audyty. W tym celu współpracujemy z kancelarią doradczą i audytorzy z tej kancelarii przyjeżdżają do nas w celu weryfikacji dokumentacji. Po zakończeniu kontroli na wspólnym posiedzeniu, omawiamy audyt. Audyty przeprowadzane są w miarę potrzeby, średnio jednak raz na pół roku.

Jeśli pojawiają się nowe akty prawne, narzucające nam dodatkowe zadanie, wówczas na bieżąco przeprowadzamy audyt. Audyt nie tylko dotyczy samej dokumentacji, ale również - w miarę zapotrzebowania - prowadzi do szkoleń personelu. Wychodzimy bowiem z założenia, że wydając pieniądze publiczne musimy być przygotowani zarówno praktycznie, jak i teoretycznie.

- Jakim zapleczem dysponuje szpital?

- Nasz szpital współpracuje z Uniwersytetem Medycznym im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu. Na bazie naszej placówki dysponujemy Kliniką Neurologii i Chorób Naczyniowych Układu Nerwowego z pododdziałem udarowym, poradnią SM i poradnią neurologiczną. W zależności od potrzeb wykorzystujemy je do opieki nad pacjentem chorym na stwardnienie rozsiane.

Pacjent na bieżąco korzysta z poradni, a jeśli trzeba go hospitalizować z powodu pogorszenia się stanu zdrowia, to jest hospitalizowany w klinice neurologii.

- Coraz częściej mówi się o koordynowanej opiece nad chorym z SM. Czy widzi Pan szanse dla takich rozwiązań systemowych?

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.