Mimo wszystko rozwój

Autor: WR, WOK • • 28 sierpnia 2008 11:58

W 2005 r. największe prywatne centra medyczne w Polsce chcą rozszerzyć swoje oferty

Nowe placówki, większy zakres usług, kolejne produkty ubezpieczeniowe. Mimo rozmaitych barier utrudniających rozwój niepublicznego sektora zdrowotnego, największe centra medyczne w Polsce zamierzają w 2005 r. zainwestować poważne środki w swój rozwój. - Wbrew wieli obecnym ograniczeniom, ten rynek ma w interesującą przyszłość - przyznają zgodnie menedżerowie zarządzający firmami "białego sektora".
Ich pozytywne nastawienie podbudował m.in. udany debiut giełdowy firmy Swissmed w październiku ub.r.. Na warszawski parkiet wybiera się następna spółka branży zdrowotnej, Enel-Med. Decyzje o pozyskaniu nowych inwestorów, sprzedaż lub zakup udziałów, rozważne są kilku innych firmach medycznych. Bez dwóch zdać - temu rynkowi w 2005 r. stagnacja nie grozi.

LUX MED.

Obecnie trwa proces inwestycyjny związany z uruchomieniem klinik medycznych Lux Med we Wrocławiu i Krakowie (ruszą w pierwszym kwartale br.) oraz Szczecinie, Katowicach, kolejnych w Warszawie, a także nowoczesnego szpitala chirurgii "jednego dnia". Do końca 2006 r. firma planuje w sumie otwarcie 12 nowych przychodni.
- Bardzo ważnym kierunkiem rozwoju naszej firmy pozostaje dołączanie do grupy Lux Med niezależnych firm medycznych poprzez różne związki kapitałowe - powiedział nam Marcin Halicki, prezes Lux Medu. W tym roku wprowadzimy nowy, integrujący wszystkie placówki system informatyczny. Pozwoli to na bardziej efektywne zarządzanie rosnącą siecią klinik. W celu zapewnienia naszym pacjentom dostępu do nowych usług będziemy inwestować w powiększanie bazy sprzętowej oraz zwiększymy zatrudnienie najwyższej klasy lekarzy.
- Chcemy współdziałać na rzecz zintegrowania prywatnego rynku usług medycznych. Jesteśmy jednym z inicjatorów zintensyfikowania działań
Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Prywatnej Służby Zdrowia, który zajmuje się niezależnym reprezentowaniem ich interesów przed organami władzy państwowej i ustalaniem wewnętrznych zasad funkcjonowania tego środowiska - dodaje Halicki.
Lux Med istnieje od 1992 roku. Obecnie posiada pięć placówek w Warszawie, po jednej w Gdańsku, Łodzi oraz trzy w Poznaniu. Ma ponad 200 tys. klientów indywidualnych i blisko 90 tys. objętych opieką medyczną w ramach abonamentów pracowniczych.

Centrum MedyczneLIM

Zarząd CM LIM zakłada, że podobnie jak w minionym roku, i w 2005 firma przekroczy 15-procentowy wzrost sprzedaży usług, dzięki m.in. otwarciu nowych przychodni oraz powiększeniu już istniejących.
- Zakończyliśmy już praktycznie adaptację powierzchni dla przychodni na terenie Starego Browaru w Poznaniu. Druga nowa lokalizacja to ulica Szewska w ścisłym centrum Wrocławia - mówi Iwona Łaszcz, prezes CM LIM. - Ponieważ wciąż przybywa nam klientów indywidualnych, na początku tego roku planujemy adaptację kolejnych 500 metrów w budynku LIM-u w Warszawie. Znajdzie się tam kilkanaście dodatkowych gabinetów konsultacyjnych.
Poza usługami stricte medycznymi (konsultacyjnymi), firma rozwija też część diagnostyczną. Inwestuje w nowe wyposażenie dla pracowni endoskopowej, w której będą wykonywane zarówno zabiegi endoskopowe, jak i polipektomie, leczące stany przedrakowe jelita grubego. Poradnie rentgenowskie wyposażane są w urządzenia, zapisujące obraz w wersji cyfrowej, co ułatwia jego przesyłanie i archiwizowanie.
W 2005 roku nowych klientów chce pozyskać również spółka-córka LIM-u o nazwie ACCMED. Spółka ta pomaga firmom medycznym w budowaniu wizerunku, obsłudze kadrowej, finansowej i księgowej. Stara się o pozyskanie funduszy unijnych z zamiarem rozwinięcia usług dla przedsiębiorców medycznych w zakresie szkoleń lekarzy i pielęgniarek.
LIM założony został w1991 r. Ma 130 tys. pacjentów indywidualnych i 72 tys. instytucjonalnych.

SWISSMED

Decyzje inwestycyjne pierwszej w Polsce giełdowej spółki medycznej. determionowane będą sytuacją na warszawskim parkiecie.
- Już teraz jednak wiemy, że nasze działania będą dążyły do rozwoju usług w zakresie kardiologii inwazyjnej i chirurgii naczyniowej, które będziemy świadczyć w ramach kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia. Są to te dziedziny medycyny na które, jak wskazuje nasze doświadczenie, jest ogromne zapotrzebowanie w województwie
pomorskim - mówi Roman Walasiński, prezes zarządu Swissmed Centrum Zdrowia SA. - Ponieważ docierają do nas sygnały o potrzebie stworzenia oddziału położniczego, mamy zamiar w roku 2005 uruchomić
położnictwo w Szpitalu Swissmed.
- W 2005 r. zamierzamy też rozwijać naszą dotychczasową współpracę z firmami ubezpieczeniowymi. Przygotowujemy wraz z Towarzystwem Ubezpieczeniowym Allianz specjalny produkt, oferujący ubezpieczenie zdrowotne. Rozpoczynamy ponadto wdrażanie w spółce systemu zarządzania jakością ISO - dodaje prezes Walasiński.
Swissmed powstał w 1996 r. Do spółki należy szpital w Gdańsku oraz trzy przychodnie (w Gdańsku i Tczewie). Rocznie w Swissmedzie leczy się ok. 60 tys. pacjentów.

ENEL MED.

Zarząd Enel-Medu sprawdza możliwości wejścia firmy na warszawską giełdę.
- Jesteśmy na początku tej drogi. Muszę podjąć decyzję o wyborze firmy doradczej - powiedział "Rynkowi Zdrowia" Adam Rozwadowski, dyrektor generalny Enel-Medu.
Firma liczy na pozyskanie dodatkowych środków na rozwój. W 2005 roku Enel-Med, mający 120 partnerów w kraju - zamierza realizować plan rozwoju własnych przychodni w terenie.
- Nie zawsze warto instalować własną firmę, jeśli rynek usług medycznych nie jest dostatecznie duży. Jednak dostrzegamy możliwość i konieczność rozwoju naszej sieci w Polsce - mówi Rozwadowski.
Enel-Med, który już teraz sprzedaje prywatne ubezpieczenia firmy Cigna-Stu, zamierza szerzej wejść na rynek prywatnych, dodatkowych ubezpieczeń zdrowotnych. Duże nadzieje na zwiększenie skali usług w 2005 roku firma wiąże z zaawansowanym systemu przekazywania obrazów. Spółka córka Enel-Medu - Centrum Teleradiologii - chce zaoferować szpitalom opisywanie badań radiologicznych na odległość (tomograf, rezonans magnetyczny).
- Do naszych lekarzy wyniki badań docierają Internetem. Opisują je i odsyłają do szpitali. Badania pacjenta docierają do konsultantów niezależnie od miejsca ich pobytu - wyjaśnia Adam Rozwadowski. - Oferta kierowana do szpitali daje możliwość opisu badań radiologicznych, np. w godzinach nocnych. Szpital może obniżyć w ten sposób koszty obsługi. Koszty dyżurów są bowiem wysokie, my natomiast pobieramy tylko opłatę za wykonany opis, zapewniając całodobowy dostęp do naszych lekarzy.
Firma zamierza też realizować program powołania kilku centrów radiologii. Enel-Med chce wstawiać u partnerów tomografy i rezonanse oraz instalować tam teleradiologię. Takich centrów w ciągu trzech lat ma w kraju powstać sześć.
Enel-Med powstał w1993 r. Ma 20 tys. pacjentów pacjentów w ramach abonamentu wykupionego przez firmy.

MEDAR

- W minionym roku opracowaliśmy strategię dla należącej do spółki marki PROMEDIS na okres od 2005 do 2008. U podstaw tej strategii leży holistyczne podejście do naszego pacjenta. Chodzi o nowocześnie pojmowaną profilaktykę opartą w warstwie medycznej na specjalnych programach profilaktycznych i poradnictwie specjalistycznym - mówi prezes Zarządu MEDAR-u, Krzysztof Kmieciak.
- Kluczowym elementem jest zastosowanie produktów fitness i SPA, ale z silną etiologią regeneracyjno-zdrowotną. Formuła realizacji tych świadczeń umożliwia utrzymanie klientów korporacyjnych jako głównej grupy docelowej - tłumaczy prezes Kmieciak.
Prezes potwierdziła nam wcześniejsze prasowe informacje o toczącym się procesie pozyskania inwestora strategicznego przez obecnego właściciela spółki - Impel S.A. To postępowanie jest zaawansowane.
Spółka MEDAR sprzedaje komercyjne usługi na rynku medycznym pod marką PROMEDIS.
Jak powiedział Krzysztof Kmieciak rzeczywiste plany tej spółki będą musiały być zweryfikowane o ile nastąpią pomyślne zmiany w zakresie struktury właścicielskiej.
- Jeżeli będziemy mogli liczyć na większe zasoby, to dynamika rozwoju przyśpieszy. Nasza strategia zakłada otwarcie siedmiu nowych placówek w dużych miastach w Polsce i dotarcie z lokalizacją jak najbliżej ludzi w białych kołnierzykach, którym proponujemy nasze usługi. Jest to oferta dla "zabieganych ludzi miasta" - ujawnia prezes Kmieciak.
W 2005 roku w nowym budynku we Wrocławiu firma chce realizować zaawansowane technologicznie poradnictwo specjalistyczne. W Krakowie MEDAR zamierza uzupełnić swoją ofertę o ambulatorium, też w rejonie centrum, bliżej kluczowych klientów biznesowych. Zostanie otwarte w pierwszym kwartale tego roku.
MEDAR działa od1998 r. Nie prowadzi sprzedaży pakietów indywidualnych (abonamentów), natomiast ponad 20 tys. osób korzysta z usług firmy płacąc każdorazowo za usługę (FFS).
Pacjenci w ramach abonamentów instytucjonalnych - 30 tys. pakietów.

Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum