We wrześniu 2014 r. w PCM w Wieruszowie doszło do wizyty akredytacyjnej, podczas której audytorzy skontrolowal i wszystkie dziedziny działalności - przede wszystkim proces leczenia, diagnostyki, epidemiologię, farmakoterapię, a także te związane z żywieniem oraz organizacją i zarządzaniem. Oceniano m.in. ciągłość opieki, prawa pacjenta, opiekę nad pacjentami, kontrolę zakażeń, diagnostykę, bezpieczeństwo pacjenta oraz zarządzanie placówką.

PCM został pierwszym szpitalem powiatowym w województwie łódzkim z certyfikatem akredytacyjnym.

Jak wspomnieliśmy, następcą prawnym CMJ będzie Agencja do spraw Jakości Opieki Zdrowotnej i Bezpieczeństwa Pacjenta z siedzibą w Krakowie.

- Zakłada się powołanie Agencji do spraw Jakości Opieki Zdrowotnej i Bezpieczeństwa Pacjenta na bazie zaplecza kadrowego i doświadczeń Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia. Oprócz dotychczasowych zadań Centrum, określonych zarządzeniem ministra zdrowia z 2 lipca 2010 r. (Dz.Urz.MZ. z 2010 r. Nr 9, poz. 59, z późn. zm.), Agencja będzie realizowała zadania wynikające z wprowadzenia w życie rozwiązań przewidzianych w projekcie założeń, między innymi te związane z wprowadzeniem systemu autoryzacji - wyjaśnia Milena Kruszewska, rzecznik prasowy ministra zdrowia.

- Zakres projektowanych zadań jest bardzo szeroki. W obecnym wymiarze kadrowym CMJ nie byłoby w stanie ich realizować. Na pewno trzeba zwiększyć obsadę kadrową Agencji i współpracowników - ocenia Barbara Kutryba i zaznacza, że Centrum jest współautorem projektu, ale nie ma pewności, czy ostatecznie zostanie on zachowany w proponowanym kształcie.

Obecnie CMJ dysponuje 24 pełnymi etatami pracy (plus 6 osób zatrudnionych w projektach unijnych). Zdaniem autorów założeń projektu ustawy, niezbędne będzie zwiększenie zatrudnienia o ok. 50 pełnych etatów. Wzrost zatrudnienia w Agencji będzie następował stopniowo wraz ze wzrostem nakładu pracy wynikającego z realizacji poszczególnych zadań. Założono, że średnie wynagrodzenie pracownika Agencji (wraz z pochodnymi oraz "trzynastką") będzie wynosiło 6,5 tys. złotych, co przy 75 osobach zatrudnionych będzie oznaczało roczny koszt w wysokości ok. 6 mln złotych.

Kryteria autoryzacji

- Przekazany do konsultacji projekt założeń do projektu ustawy o jakości w ochronie zdrowia i bezpieczeństwie pacjenta jedynie doprecyzowuje przepisy w zakresie kompetencji i pełnienia funkcji wizytatora/koordynatora przeglądu akredytacyjnego - wyjaśnia Milena Kruszewska.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.