Jesteśmy skuteczni,  bo działamy niestandardowo

Rozmowa z Piotrem Danilukiem, dyrektorem ds. medycznychTowarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych Polski Zakład Ubezpieczeń Wzajemnych

Rynek Zdrowia: – Lepiej zapobiegać niż leczyć – ta zasada sprawdza się nie tylko w medycynie, ale również w ubezpieczeniach?

Piotr Daniluk: – Zdecydowanie tak. To ważny element oferty TUW PZUW, zresztą nie tylko dla klientów z sektora ochrony zdrowia. Na rynku podmiotów leczniczych jesteśmy jedynym ubezpieczycielem, który zapewnia szerokie wsparcie w zakresie minimalizowania ryzyka medycznego. 

– Na tym polega „gwarancja spokoju”, którą obiecujecie?

– Polega na kompleksowej ochronie. Spokój i bezpieczeństwo, które gwarantujemy klientom, to nie tylko sprawne i skuteczne działania, gdy już dojdzie do tzw. niepożądanych zdarzeń. Rzecz w tym, aby takim zdarzeniom – dotkliwym nie tylko dla placówek medycznych, ale i samych pacjentów – zapobiec.

– Wracamy więc do minimalizowania ryzyka medycznego. Rzeczywiście można je ograniczyć? Zdarzenia niepożądane mają to do siebie, że są też niespodziewane.

– Niekoniecznie. Wiele nie tylko da się przewidzieć, ale można ich uniknąć. W interesie szpitali i pacjentów. Temu służą cykliczne audyty, które w ramach ubezpieczenia prowadzimy w placówkach medycznych. Wizytują je profesjonaliści – lekarze z ogromnym doświadczeniem także w dziedzinie ubezpieczeń, wspierani przez doświadczonych menedżerów, prawników, specjalistów od komunikacji. Efektem audytów jest diagnoza potencjalnych problemów i wydawane przez nas rekomendacje, jak tych problemów uniknąć albo im zaradzić. 

– I co szwankuje?

– Paradoksalnie problemem bywają często sprawy odległe od medycyny. Dotyczą np. niewłaściwego prowadzenia dokumentacji medycznej, a jeszcze częściej komunikacji z pacjentami. Nie sprzyjają jej rutyna, stres i pośpiech lekarzy wynikający z dużej liczby chorych. Tymczasem każdy z pacjentów przeżywa jeszcze większy stres niż obciążeni pracą lekarze. Chciałby być traktowany przez nich indywidualnie, z należną uwagą i empatią. Właśnie z niedostatków w komunikacji z pacjentami, zwłaszcza gdy mamy do czynienia z niestandardowym procesem diagnostyczno-terapeutycznym, wynikają problemy. Ich efektem mogą być już nie tylko skargi na szpitale do zarządzających nimi czy kontrolujących je instytucji albo do mediów, ale także pozwy i roszczenia odszkodowawcze.

– Warto więc rozmawiać?

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.