W trakcie panelu poświęconego przyszłości ubezpieczeń zdrowotnych w Polsce podczas VII Forum Rynku Zdrowia dyskutowano m.in. o abonamentach medycznych dla pracowników. Rozwiązaniami proponowanymi przez resort zdrowia zaniepokojone są firmy abonamentowe, które obawiają się przejęcia świadczeń medycyny pracy przez ubezpieczycieli. Poniżej dwie opinie w tej sprawie.

Multimedia

Małgorzata Kowalska, wiceprezes zarządu Pracodawców Medycyny Prywatnej

Ubezpieczenia tak, ale nie kosztem abonamentów Abonamenty w formie pracowniczych programów zdrowotnych opartych na medycynie pracy działają w Polsce od 20 lat i jesteśmy głęboko przekonani, że nie należy psuć czegoś, co działa dobrze.

Ta forma jest efektywna kosztowo, ponieważ wszystkie pieniądze, które pracodawca przeznacza na zakup abonamentu w formie pracowniczego programu zdrowotnego, są bezpośrednio wykorzystywane przez świadczeniodawcę na usługi medyczne, profilaktykę, medycynę pracy bądź są inwestowane w rozwój infrastruktury, czyli służą bezpośrednio świadczeniu opieki zdrowotnej pracownikom.

Nie ma tutaj pośrednika, w związku z czym nie ma ubytku środków na dodatkowe koszty usługi, które siłą rzeczy będziemy musieli doliczyć przy polisach ubezpieczeniowych.

Środowisko Pracodawców Medycyny Prywatnej jest za wprowadzeniem dodatkowych ubezpieczeń zdrowotnych w Polsce. Tyle tylko, że nie powinna to być replika obecnie funkcjonujących abonamentów, ale zmiana systemowa, która rzeczywiście wprowadzi dodatkowe środki do systemu i spowoduje, że ten rynek zacznie się rozwijać.

Oczywiście są potrzebne zachęty, aby utworzyła się pewna masa krytyczna, dzięki czemu składki ubezpieczeniowe zostaną skalkulowane na poziomie dostępnym dla szerszego grona zainteresowanych. Wnioskujemy jednak, żeby nie przesadzać z zachętami, które będą zdecydowanie preferowały ubezpieczenia względem pracowniczych programów zdrowotnych, bo wtedy rzeczywiście stworzymy sytuację nierównej konkurencji.

Proponujemy, by obie formy były równoprawne, aby rynek dodatkowych ubezpieczeń zdrowotnych rozwijać i stymulować także przez edukację i konkurencję wobec płatnika publicznego, przez wprowadzenie mechanizmów nadzoru, czyli inne formy niż tylko preferowanie ubezpieczeń w stosunku do funkcjonujących abonamentów.

Rozwijajmy ubezpieczenia, ale nie kosztem rynku, który obecnie działa bardzo dobrze.

Xenia Kruszewska, prezes zarządu Medica Polska Ubezpieczenia Zdrowotne Towarzystwo Ubezpieczeń SA

Abonamenty nie są ubezpieczeniami Mówiąc o rynku ubezpieczeń zdrowotnych, należy pamiętać, że musi on objąć kompleksowo pacjenta u lekarza pierwszego kontaktu, u specjalisty, a także w szpitalu. Pomagamy również pacjentom wykupić leki - i to jest właśnie rynek ubezpieczeń.
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.