Trwa transmisja sesji

Finansowanie ochrony zdrowia – nowe spojrzenie w dobie pandemii

Zobacz program Wydarzenia Zaloguj się
Prezes Funduszu o dominującym problemie dzwoniących do psychologów na infolinii NFZ Adam Niedzielski, prezes NFZ FOT. PTWP

Osamotnienie jest w czasie epidemii dominującym problemem osób korzystających ze wsparcia psychologów dyżurujących na infolinii NFZ - zauważa prezes Narodowego Funduszu Zdrowia Adam Niedzielski.

Dzwoniąc pod bezpłatny numer Telefonicznej Informacji Pacjenta, działającej pod numerem 800-190-590, można poprosić o przekierowanie rozmowy do dyżurującego przez całą dobę, siedem dni w tygodniu psychologa.

Ta szczególna forma pomocy skierowana jest do osób w kryzysie emocjonalnym, które np. odczuwają stres lub lęk wywołany sytuacją zagrożenia epidemiologicznego.

Psycholog w trakcie telefonicznej rozmowy, przeprowadza wywiad oraz w razie potrzeby wskazuje dalszą ścieżkę postępowania np. konieczność konsultacji psychiatrycznej lub diagnozy pod kątem ewentualnej terapii.

- W odpowiedzi na zgłaszane przez pacjentów potrzeby poszerzyliśmy zakres usług infolinii oferując wsparcie psychologiczne dla dzwoniących. To stosunkowo nowy produkt, bo wprowadziliśmy go niecałe trzy tygodnie temu. Usługa ma nieco innych charakter niż masowe informowanie, które do tej pory realizowaliśmy na Telefonicznej Informacji Pacjenta - powiedział szef Funduszu.

- Każdy kto ma potrzebę rozmowy o swoich problemach może zadzwonić i poprosić o połączenie z psychologiem. Mamy do dyspozycji 20 specjalistów. Rozmowy, które prowadzą dotykają istotnych problemów związanych z sytuacją, jakiej doświadczają osoby potrzebujące psychologicznego wsparcia - dodał.

Niedzielski wyjaśnił, że dominującym tematem rozmów jest osamotnienie. - Nie jest to oczywiście zaskoczeniem, że w czasie izolacji, konieczności przebywania w domach, redukowania spotkań ludzie narzekają na samotność, na narastającą frustrację. Blisko połowa rozmów, które dotąd przeprowadzono dotyczyły tego wątku - wskazał.

Pozostałe - jak dodał - dotyczyły m.in. potrzeby uzyskania informacji, gdzie zwrócić się po bezpośrednią pomoc psychologiczną. - My nie udzielamy porad, tylko wsparcia, rozmowa nie kończy się receptą czy zaleceniem terapeutycznym tylko - jeśli jest taka konieczność - wskazaniem, że trzeba z problemem zwrócić się do psychologa bądź psychiatry - powiedział.

Połączenie z TIP jest bezpłatne, a z konsultantami można połączyć się przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Do dyspozycji pacjentów jest również czat z konsultantem, obsługa w języku angielskim a także wideo rozmowa z tłumaczem języka migowego.

Autor: Katarzyna Lechowicz-Dyl (PAP)

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.