Zgłoszenie zamiaru głosowania korespondencyjnego tylko do poniedziałku
Jeszcze tylko w poniedziałek (19 września) niepełnosprawni i osoby starsze mogą poinformować właściwy urząd miasta lub gminy o zamiarze głosowania korespondencyjnego.

Wyborca nie musi tego robić osobiście. Zgłoszenie (do wójta, burmistrza, prezydenta miasta) może być dokonane ustnie, pisemnie, faksem lub w formie elektronicznej.
W zgłoszeniu należy podać imię i nazwisko, imię ojca, datę urodzenia, numer PESEL, oświadczenie o wpisaniu wyborcy do rejestru wyborców w danej gminie, wskazanie wyborów, których dotyczy zgłoszenie (wybory do Sejmu RP i do Senatu RP zarządzone na dzień 9 października 2011 r.), adres stałego zamieszkania, na który ma być wysłany pakiet wyborczy oraz kopię aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia niepełnosprawności.
W zgłoszeniu wyborca może zażądać przesłania mu nakładek na karty do głosowania w alfabecie Braille'a.
Druki wniosków, na których można zgłaszać zamiar głosowania korespondencyjnego, można otrzymać w urzędach miast lub gmin, znajdują się one także na stronach internetowych urzędów.
W odpowiedzi na zgłoszenie do 3 października pracownik urzędu gminy lub listonosz dostarczy wyborcy pakiet zawierający: kopertę zwrotną, karty do głosowania, kopertę na karty do głosowania, instrukcję głosowania korespondencyjnego (i ewentualnie nakładki na karty do głosowania sporządzone w alfabecie Braille'a), oświadczenie o osobistym i tajnym oddaniu głosu na karcie do głosowania.
Po zakreśleniu wybranych kandydatów na kartach należy włożyć je do koperty i przesłać na adres komisji obwodowej, do której wyborca jest zapisany. Możliwe jest też przekazanie przesyłki listonoszowi, bez konieczności wizyty na poczcie. Przesyłka jest bezpłatna.
W zgłoszeniu należy podać imię i nazwisko, imię ojca, datę urodzenia, numer PESEL, oświadczenie o wpisaniu wyborcy do rejestru wyborców w danej gminie, wskazanie wyborów, których dotyczy zgłoszenie (wybory do Sejmu RP i do Senatu RP zarządzone na dzień 9 października 2011 r.), adres stałego zamieszkania, na który ma być wysłany pakiet wyborczy oraz kopię aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia niepełnosprawności.
W zgłoszeniu wyborca może zażądać przesłania mu nakładek na karty do głosowania w alfabecie Braille'a.
Druki wniosków, na których można zgłaszać zamiar głosowania korespondencyjnego, można otrzymać w urzędach miast lub gmin, znajdują się one także na stronach internetowych urzędów.
W odpowiedzi na zgłoszenie do 3 października pracownik urzędu gminy lub listonosz dostarczy wyborcy pakiet zawierający: kopertę zwrotną, karty do głosowania, kopertę na karty do głosowania, instrukcję głosowania korespondencyjnego (i ewentualnie nakładki na karty do głosowania sporządzone w alfabecie Braille'a), oświadczenie o osobistym i tajnym oddaniu głosu na karcie do głosowania.
Po zakreśleniu wybranych kandydatów na kartach należy włożyć je do koperty i przesłać na adres komisji obwodowej, do której wyborca jest zapisany. Możliwe jest też przekazanie przesyłki listonoszowi, bez konieczności wizyty na poczcie. Przesyłka jest bezpłatna.
ZOBACZ KOMENTARZE (0)