W opinii pełnomocnika obu mężczyzn, reprezentującego ich w sądzie adwokata Piotra Wojtaszaka, przetrzymywanie pacjentów przez tak długi okres było bezprawne, a wydawane przez lekarzy opinie, na podstawie których sądy przez lata decydowały o stosowaniu takiego środka zabezpieczającego mogą budzić wątpliwości. Sprawą zainteresował się także Rzecznik Praw Obywatelskich.

Styl pracy "nie do zaakceptowania"
Lekarze z Państwowego Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Rybniku uważają, że kwestionowanie ich opinii opiera się na nieprawdziwych zarzutach, o czym napisali w liście otwartym do prasy w związku z - jak to określili - insynuacjami medialnymi dotyczącymi okresowych opinii o pacjentach detencyjnych (czyli umieszczonych na przymusowy pobyt w zamkniętym zakładzie).

W przysłanym w czwartek (11 lutego) PAP oświadczeniu dyrektor rybnickiego szpitala Andrzej Krawczyk wyraził opinię, że istotną rolą w nagłaśnianych ostatnio sprawach odgrywa przedstawiciel Rzecznika Praw Pacjenta w rybnickim szpitalu, któremu lekarze zarzucają "konfrontacyjny" i "dezintegrujący" styl pracy.

Jak napisali lekarze w liście otwartym do mediów „pacjenci Krystian B. i Feliks M. odmawiali badania przez biegłych nawet spoza szpitala, by potem oskarżać szpital o to, że podczas całego w nim pobytu w ogóle nie byli badani”.

Jak dalej przekonują w liście, pacjenci zaczęli odmawiać badania przez biegłych "wraz z pojawieniem się Rzecznika Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego w osobie pana Stanisława Frydrychowicza". Według lekarzy, styl pracy przedstawiciele RPP jest nie do zaakceptowania i miał on wzmóc „swoje działania po udaremnieniu mu naruszenia praw pacjentów w Izbie Przyjęć”.

Jak pisać opinie
Przedstawiciel Rzecznika Praw Pacjenta domagał się obecności przy pierwszym badaniu lekarskim w Izbie Przyjęć na podstawie ustnej zgody pacjenta wyrażonej przed badaniem. Lekarze oponowali, że nie jest to możliwe nim lekarz nie dokona oceny czy pacjent jest zdolny do wyrażenia swej woli.

Według lekarzy takie podejście przedstawiciela RPP do swojej pracy miało ilustrować „konfrontacyjny wobec lekarzy styl pracy przyjęty przez Rzecznika Praw Pacjenta tutejszego szpitala, w którym gubi się zupełnie dobro pacjenta”.

Rzecznik był przeciwnego zdania. Dzisiaj, to jego lekarze winią - jak można sądzić - za sposób opisania przez media przypadków dwóch pacjentów przebywających latami w zamkniętym zakładzie psychiatrycznym za kradzież dwóch paczek kawy i groźby karalne.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.