Sosnowiec: będzie łatwiej o informacje o stanie zdrowia bliskich w szpitalu miejskim Informacje można uzyskać telefonicznie dzięki identyfikacji na podstawie indywidualnego kodu PIN. Fot. archiwum

Sosnowiecki Szpital Miejski wprowadził uproszczone zasady udostępniania informacji o stanie zdrowia w czasie pandemii podczas obowiązującego zakaz odwiedzin. Informacje można uzyskać telefonicznie dzięki identyfikacji na podstawie indywidualnego kodu PIN.

Szczególnie istotne jest to w przypadku nieprzytomnych czy niezdolnych do zrozumienia informacji medycznych pacjentów, którzy sami nie mogą skontaktować się z rodziną. 

- Wprowadzenie tych zasad ma na celu zniwelowanie negatywnych skutków ogólnopolskiego zakazu odwiedzin. Naszą intencją jest to, by pacjenci sosnowieckiego szpitala oraz bliscy zainteresowani stanem zdrowia, bez trudności mogli kontaktować się z personelem medycznym drogą telefoniczną – mówi Aneta Kawka, prezes Sosnowieckiego Szpitala Miejskiego.

Rozwiązanie to wpłynie też na uporządkowanie sposobu komunikowania zainteresowanych osób z personelem szpitala.

Przepisy w zakresie ochrony danych osobowych oraz tajemnicy medycznej wymagają weryfikacji tożsamości osób, które chcą uzyskać informacje o stanie zdrowia bliskich.

Wprowadzona w Sosnowieckim Szpitalu Miejskim procedura określa zasady kontroli tożsamości osoby upoważnionej, postępowanie w przypadku chorych przytomnych, nieprzytomnych lub niezdolnych do zrozumienia informacji oraz rozwiązania pozwalające na bezpieczne i zgodne z przepisami udostępnianie informacji o stanie zdrowia pacjentów.

Przy przyjęciu do szpitala, pacjent może wskazać osoby upoważnione, którym szpital może przekazać informacje i dane o jego stanie zdrowia.  Następnie, personel medyczny udostępnia pacjentowi jego indywidualny numer, pod którym został wpisany do księgi głównej szpitala. Numer ten stanowi kod PIN dostępu dla osób upoważnionych do informacji o stanie zdrowia tego chorego. Oprócz PIN-u przekazywany jest nr telefonu, pod którym osoba upoważniona może uzyskać informację wraz z godzinami dostępu.

W przypadku przyjęcia do szpitala pacjenta nieprzytomnego lub niezdolnego do zrozumienia informacji, który nie mógł wskazać osoby upoważnionej do uzyskania informacji przeprowadza się wywiad z osobą dzwoniącą. Telefonujący powinien podać swoje dane oraz dane pacjenta i odpowiedzieć pozytywnie na 2 z 4 pytań kontrolnych (data urodzenia lub PESEL, miejsce zamieszkania, dzień hospitalizacji, sposób zgłoszenia się do szpitala).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.