Rosja: reklama aborcji ustawowo ograniczona

Autor: KAI/Rynek Zdrowia • • 11 grudnia 2009 20:03

Rosyjska Duma Państwowa, w trzecim czytaniu projektu prawa o reklamie, przyjęła reguły prawne znacznie ograniczające reklamę aborcji.

Absolutnie nie może być ona adresowana do osób niepełnoletnich. Tam, gdzie taka reklama będzie mogła się ukazać, powinna zawierać informację o zagrożeniu dla zdrowia i życia kobiety, która zdecyduje się dokonać aborcji.

Wiceprzewodnicząca klubu parlamentarnego Jednej Rosji Tatiana Jakowlewa powiedziała, że w Rosji aborcji dokonuje się co minutę. Przytoczyła dane Światowej Organizacji Zdrowia, które wykazują, że pod względem ilości aborcji Rosja wyprzedza USA ośmiokrotnie, Anglię i Francję dziesięciokrotnie, a Holandię dwudziestokrotnie.

Według niej 170 tys. aborcji to pierwsze ciąże młodych kobiet, w tym 20 proc. u dziewcząt niepełnoletnich. Statystyczna kobieta w Rosji poddaje się aborcji dwukrotnie w ciągu życia, w tym 20 proc. kobiet staje się po takim ,,zabiegu" bezpłodnymi.

Według deputowanej z partii Jedna Rosja na tak wielką liczbę aborcji ma wpływ rozpasana reklama i niewiedza na temat skutków przerywania ciąży dla zdrowia fizycznego i psychicznego kobiety.

Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum