Rada Reklamy: wykorzystanie wizerunku pielęgniarek w promocji piwa narusza dobre obyczaje
Rada Reklamy przyznała rację Naczelnej Izbie Pielęgniarek i Położnych, która wniosła skargę na jeden z browarów. Rada stwierdziła, że wykorzystanie przez tę firmę symbolu zawodu pielęgniarki w reklamie produktu alkoholowego jest obraźliwe.

"Omawiany sposób promocji produktu (wykorzystanie wizerunku pielęgniarki w dwuznacznym kontekście, także na etykiecie piwa - red.) jest w znacznym stopniu nieetyczny, naruszający dobre imię pielęgniarek, prawo do poszanowania godności osobistej i szczególnie krzywdzący dla środowiska pielęgniarskiego w obecnym czasie, w którym to pielęgniarki toczą, na co dzień nierówną walkę z epidemią" - czytamy w skardze samorządu pielęgniarskiego wystosowanej do Rada Reklamy.
"Standardy etyki biznesu w naszej ocenie zostały w znacznym stopniu naruszone, a prawa rynku i konkurencyjność nie usprawiedliwiają i nie dają producentom prawa do szkalowania i obniżania prestiżu zawodu zaufania publicznego w oczach społeczeństwa, a wizerunek pielęgniarki widniejący na etykiecie jest tego znamiennym przykładem. Wykorzystanie symbolu zawodu pielęgniarki w reklamie produktu alkoholowego budzi nie tylko niesmak, ale przede wszystkim sprzeciw wobec takich praktyk - napisała Naczelnej Izbie Pielęgniarek i Położnych.
Zespół Orzekający Rady Reklamy w pełni podzielił zarzuty NIPiP i uznał, że "reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i narusza dobre obyczaje. Zespól Orzekający dopatrzył się w przedmiotowej reklamie dyskryminacji kobiet wykonujących zawód pielęgniarki który jest zawodem zaufania publicznego. Zespół uznał, że przedmiotowa reklama piwa wykorzystuje wizerunek pielęgniarki w sposób, który można uznać za obraźliwe lub uwłaczające traktowanie" - czytamy w orzeczeniu Rady Reklamy.
"Nieznajomość i brak szacunku dla pracy pielęgniarek utrudnia im wykonywanie pracy zawodowej, ale także może zagrażać ich bezpieczeństwu i życiu (np. molestowanie seksualne przez pacjentów)" - stwierdził Zespół Orzekający Rady Reklamy.
Więcej: nipip.pl
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
ZOBACZ KOMENTARZE (0)