RPO sprawdza, czy LOT dyskryminuje niewidomych pasażerów
Rzecznik Praw Obywatelskich interweniuje w sprawie wyproszenia z samolotu PLL LOT niewidomych pasażerów.

Załoga samolotu mogła złamać przepisy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady o podróżowaniu niepełnosprawnych drogą lotniczą – uważa Rzecznik Praw Obywatelskich. We wtorek (17 września) zwrócił się z prośbą o wyjaśnienia do prezesa spółki Sebastiana Mikosza - informuje Rzeczpospolita.
Jak przyznaje rzecznik, Janusz Kochanowski, rozporządzenie dopuszcza odmowę przyjęcia na pokład osób niepełnosprawnych, jeśli miałoby to zagrażać bezpieczeństwu. Zwraca jednak uwagę, że rezerwacja niewidomych pasażerów nie była wcześniej kwestionowana.
Mało tego – bez przeszkód odbyli oni podróż na trasie Wrocław-Warszawa. Problemy zaczęły się dopiero w drodze powrotnej. Można zatem wysnuć wniosek, że pracownicy LOT początkowo nie widzieli podstaw, by zastosować ów wyjątek.
RPO chce wiedzieć, co zrobił LOT, by w przyszłości uniknąć podobnych incydentów. Poza tym poprosił o przesłanie treści instrukcji operacyjnej, na którą powołała się załoga.
ZOBACZ KOMENTARZE (0)