×
Subskrybuj newsletter
rynekzdrowia.pl
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole

Przychodnie i szpitale robią to nagminnie. RPP: niedopuszczalne

Autor: oprac. JKB • Źródło: RPP, Rynek Zdrowia11 czerwca 2023 18:08

Przychodnie POZ, poradnie oraz szpitale regularnie wyznaczają konkretne godziny, w których pacjenci mogą składać wnioski o udostępnienie dokumentacji medycznej. RPP ocenia, że to niewłaściwe.

Przychodnie i szpitale robią to nagminnie. RPP: niedopuszczalne
RPP wyjaśnia zasady dotyczące wydawania dokumentacji medycznej. Fot. AdobeStock

 

Przychodnie i szpitale robią to nagminnie. RPP: niedopuszczalne

Do biura Rzecznika Praw Pacjenta skierowano pytanie dotyczące zasad udostępniania dokumentacji medycznej w placówkach ochrony zdrowia. 

Pacjent relacjonuje: Chciałem złożyć w przychodni wniosek o udostępnienie mojej dokumentacji medycznej. Przybyłem tam chwilę po godzinie 14, ale usłyszałem, że wnioski takiego rodzaju można składać tylko w godzinach od 10 do 13. Czy taki sposób postępowania jest zgodny z prawem? 

RPP wprost odpowiada, że takie działanie po stronie placówki jest niedopuszczalne.

- Nie, taki sposób postępowania nie jest właściwy. Dokumentacja medyczna zawiera bardzo ważne dane dotyczące stanu zdrowia pacjenta oraz związane z jego leczeniem. Bardzo często dokumentacja jest potrzebna pacjentowi do kontynuacji leczenia, a w niektórych przypadkach sprawa ma charakter pilny – podkreślił w odpowiedzi Rzecznik.

Dodatkowo RPP wskazał, że "placówki medyczne nie powinny ograniczać pacjentom dostępu do ich dokumentacji medycznej".

- Przychodnia powinna przyjmować wnioski o udostępnienie dokumentacji medycznej przez cały czas, w którym jest otwarta i udziela świadczeń zdrowotnych – przypomina Rzecznik.











Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum