Przychodnie i szpitale robią to nagminnie. RPP: niedopuszczalne
Przychodnie POZ, poradnie oraz szpitale regularnie wyznaczają konkretne godziny, w których pacjenci mogą składać wnioski o udostępnienie dokumentacji medycznej. RPP ocenia, że to niewłaściwe.

Przychodnie i szpitale robią to nagminnie. RPP: niedopuszczalne
Do biura Rzecznika Praw Pacjenta skierowano pytanie dotyczące zasad udostępniania dokumentacji medycznej w placówkach ochrony zdrowia.
Pacjent relacjonuje: Chciałem złożyć w przychodni wniosek o udostępnienie mojej dokumentacji medycznej. Przybyłem tam chwilę po godzinie 14, ale usłyszałem, że wnioski takiego rodzaju można składać tylko w godzinach od 10 do 13. Czy taki sposób postępowania jest zgodny z prawem?
RPP wprost odpowiada, że takie działanie po stronie placówki jest niedopuszczalne.
- Nie, taki sposób postępowania nie jest właściwy. Dokumentacja medyczna zawiera bardzo ważne dane dotyczące stanu zdrowia pacjenta oraz związane z jego leczeniem. Bardzo często dokumentacja jest potrzebna pacjentowi do kontynuacji leczenia, a w niektórych przypadkach sprawa ma charakter pilny – podkreślił w odpowiedzi Rzecznik.
Dodatkowo RPP wskazał, że "placówki medyczne nie powinny ograniczać pacjentom dostępu do ich dokumentacji medycznej".
- Przychodnia powinna przyjmować wnioski o udostępnienie dokumentacji medycznej przez cały czas, w którym jest otwarta i udziela świadczeń zdrowotnych – przypomina Rzecznik.
Wchodzą nowe przepisy covidowe. Ważna zmiana
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
ZOBACZ KOMENTARZE (5)