Pracownik nie musi informować na co jest chory

Autor: Dziennik Gazeta Prawna/Rynek Zdrowia • • 03 lipca 2014 10:57

Pracownik przekazując pracodawcy zwolnienie lekarskie nie musi wyjaśniać na jakie schorzenie cierpi.

Przedsiębiorca nie może się domagać od pracownika dokumentu, w którym lekarz wskaże konkretne schorzenie. Wystarczy, że w zaświadczeniu będzie potwierdzone wystąpienie schorzenia.

Tak wynika z wyjaśnienia biura pełnomocnika rządu ds. osób niepełnosprawnych (BON) w sprawie sposobu dokumentowania chorób u pracowników - podaje Dziennik Gazeta Prawna.

Przepisy ustawy z 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji społecznej i zawodowej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz.U. z 2011 r. nr 127, poz. 721 ze zm.) przewidują bowiem, że w przypadku ich występowania u zatrudnionego, pracodawcy przysługują szczególne uprawnienia.

Więcej:  www.gazetaprawna.pl

Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum