Pracodawcy chcą zmiany treści rozporządzenia w sprawie reklamy leków
Konfederacja Pracodawców Polskich wyraziła zaniepokojenie treścią oraz trybem wprowadzenia w życie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie reklamy produktów leczniczych.
Organizacja zarzura resortowi, że nie uwzględnił większości zmian proponowanych przez podmity biorące udział w konsultacjach zewnętrznych projektu rozporządzenia.
W dodatku projekt, którego przepisy stoją w sprzeczności z obowiązującym prawem, został skierowany do Rządowego Centrum Legislacji z prośbą o zwolnienie z Komisji Prawniczej.
Zdaniem KPP, przepisy rozporządzenia nie są możliwe do stosowania w praktyce. Przykładem może być rozwiązanie dotyczące wizyt przedstawicieli firm medycznych u lekarzy.
Zapisy te są niejasne – począwszy od trudności zdefiniowania czasu „po godzinach pracy”, poprzez brak sprecyzowania formy, w jakiej firmy farmaceutyczne miałyby uzyskiwać zgodę kierownika na wizytę przedstawicieli.
- Nasze obawy budzi m.in. zapis dotyczący reklamy porównawczej produktów leczniczych – w proponowanym rozporządzeniu reklama taka byłaby zakazana, co stanowi naruszenie swobody działalności gospodarczej z jednej strony, a konstytucyjnego prawa do pozyskiwania informacji z drugiej – twierdzą przedstawiciele organizacji. - Stoi to także w sprzeczności z precyzyjnymi uregulowaniami dotyczącymi reklamy porównawczej, które Polska przyjęła zgodnie z normami obowiązującymi w Unii Europejskiej.
ZOBACZ KOMENTARZE (0)